Aki játszott már Bethesda-játékkal az találkozott már töltőképernyővel. Pontosabban, indokolatlan mennyiségű töltőképernyővel. Még pontosabban indokolatlan mennyiségű töltőképernyővel, lassú és érthetetlen töltőképernyővel. Hosszú évek alatt vált már-már a Bethesda csúfos névjegyévé, hogy mindnebe töltőképernyőt pakolnak. Hiábna készítettek már számtalan open-world RPG-t, sokszor még ahhoz töltőképernyő kell, hogy egyik szobából átmenjünk a másikba. Ilyet volt a Fallout 3, a Fallout 4, a Skyrim, de még a Starfield is.
Azt hihetnénk, hogy a fejlesztők lustaságból vagy hozzá nem értésből fakadóan pakolnak mindent tele töltőképernyőkkel, ám nem ez a helyzet. Legalábbis ezt állítja Bruce Nesmith, a cég egyik ex-fejlesztője, aki nemrég a VideoGamer.com-nak nyilatkozott az Oblivion Remastered kapcsán, hiszen ő még dolgozott az eredeti játékon.

“Mindenki azt hiszi, hogy azért vannak töltőképernyők mert lusták vagyunk vagy mert nem akarjuk követni a modern irányokat. A valóság viszont az, hogy a Bethesda-féle RPG annyira részletgazdagok és olyan intenzívek grafikailag… egyszerűen nem tudod megoldani, hogy a kettő egyszerre működjön. Készíthetsz olyan játékot is, ami sokkal kompaktabb vagy egyszerűen kevésbé részletes. A töltőképernyők a szükséges rosszak és senki sincs úgy vele, hogy hobbiból telepakolja velük a játékot. Azt akartuk, hogy a játék azt az élményt nyújtsa, amit megálmodtunk, ehhez pedig kellettek a töltőképernyők.”
Hát.. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de ez engem azért nem győzött meg. Sebaj, hiszen az Oblivion Remastered már az Unreal Engine 5-öt is használja, amivel feltehetőleg a cég azt teszteli, hogy vajon tudják-e ezt a motort használni a The Elder scrolls 6-hoz is. Ki tudja, UE5-tel lehet, hogy a töltőképernyőket is elhagyhatják majd a Bethesdánál.
Borítókép forrása: Bethesda