Ahogy az már napok óta tudható volt, a Sony egy dedikált State of Play-t szentelt az október 2-án, egyelőre kizárólag PlayStation 5-re érkező Ghost of Yotei-nek, melynek keretében több mint 15 percen keresztül csodálhattuk, mit főzött ki a Sucker Punch csapata. A világsikert aratott Ghost of Tsushima „folytatása” új helyszín és főszereplő segítségével igyekszik elcsavarni a japán kultúra iránt érdeklődő játékosok fejét, a látottak alapján pedig fergeteges munkát végzett a stúdió. Nem elég ugyanis a szemkápráztató látvány és a bőr alá kúszó atmoszféra, a játékmenet is kellőképpen változatosnak és kidolgozottnak tűnik ahhoz, hogy Atsu (Erika Ishii) bosszúsztorija feltűnjön az év végi díjátadókon.
Persze mit ér egy open world, ha repetitív tartalmakat és unalmas felfedezést kínál, nemde? Szerencsére a Ghost of Yotei során nem kell attól tartanunk, hogy elunjuk az életünket, mire eljutunk A-ból B-be, az 1997-ben alapított brigád ugyanis nem a Ubisoft féle „radírozd le a kérdőjeleket a térképről” megoldást választotta, hanem a The Legend of Zelda: Breath of the Wildban (illetve a Tears of the Kingdomban) látott szabadságot vette kölcsön, elejét véve ezzel a monotonitásnak.
„A Ghost of Yotei semmilyen téren nem fog siettetni” – hangzik el a fent mellékelt bemutató során. „Szabadon megválaszthatod, mi motivál a legjobban, de szerintünk a legjobb módja a játéknak az, ha előveszed a távcsövedet, keresel valami érdekeset a horizonton, majd élvezed az utazást.” Én személy szerint sokkal jobban kedvelem ez a megoldást, mint mikor abból áll a felfedezés (bár ezt a szót ebben a kontextusban akár idézőjelbe is tehetjük), hogy hajkurásszuk a jelölőket, szóval mindenképp örvendetes a Sucker Punch döntése. Némileg megkönnyítheti a maximalisták életét, hogy a világban található térképészek segítségével könnyedén rálelhetünk például a szentélyekre, összességében nézve viszont leginkább a szemünkre kell hagyatkoznunk, ami óriási pozitívum a kezünket szorongató játékok korában. A Ghost of Yotei tehát 2025. október 2-án fut be PS5-re, mi pedig már alig várjuk, hogy az „aljas hatos” nyomába eredhessünk.
A borítóképek forrása: Sucker Punch