Pár napja mi is megírtuk, hogy döntés született a Warner és az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi szervezete, az FTC közötti perben, amelyre azért került sor, mert a játékkiadó pénzt fizetett nevesebb youtubereknek, hogy azok jó színbe tüntessék fel a Middle-earth: Shadow of Mordort. A per eredményeképpen a Warner mostantól köteles a hasonló marketingfogások esetén feltüntetni vagy feltüntettetni, hogy a nézők fizetett reklámot látnak.

A legtöbb oldal példákat is hozott eme neves youtuberekre, elsősorban az egyik leghíresebb nevet emlegették: PewDiePie-t, azaz Felix Arvid Ulf Kjellberget, akinek ez annyira nem tetszett. A 46 millió feliratkozóval bíró csatorna tulajdonosa szerint ő nem csinált semmi rosszat, hiszen feltűntette, hogy fizetett reklámot mutat be videójában – igaz, az nem volt jól látható helyen, és éppen ezt kifogásolta az FTC. Ennek ellenére mégis vele példázik a média, véleménye szerint mindössze azért, hogy ezzel is vonzzák a kattintásokat.

Nyilván van igazság a dologban, a neve a Google jó barátja, az ismertsége biza vonzza a kattintásokat, az online média meg biza arra épül. Azt meg inkább ne firtassuk, hogy a nyilvános felháborodásával még többször kerül megemlítésre a neve hírekben az üggyel kapcsolatban, a videója is több helyen lesz megosztva… Ami kinek is jó reklám?

Nem fizetett reklámot olvastatok.