• A Naughty Dognál is túlóráznak az alkalmazottak
  • A szerződéses alkalmazottak még rosszabb helyzetben vannak

Áprilisban tudtuk meg, hogy a Fortnite fejlesztésekor az Epic alkalmazottak rengeteget dolgoztak, és úgy tűnik, hogy a Naughty Dognál is hasonló körülmények közé kényszerítették a csapat tagjait, legalábbis ezt állítják névtelenül egykori Naughty Dog alkalmazottak. Túlórát kellett vállalniuk a rendes és a szerződéses alkalmazottaknak is, noha ez nem volt kőbe vésve, de a kard mindenki feje felett ott volt, hogy teljesítsen:

"Az igazság az, hogy nem mondják meg, hogy ennyit kell dolgoznod. De a munkát el kell végezni. A munka mennyisége pedig óriási. Egyszerűen túl sok. Ha nem teljesíted a célokat, egyszerűen kirúgnak. Így nincs igazán választásod." -- mondta el egy régi alkalmazott a COG Connected lapnak.

Egy, az Uncharted 4 fejlesztése alatt felvett, szerződéses QA teszter a következőket állítja: "Egy normál munkahét hatnapos volt, reggel 10-től este 10-ig dolgoztunk, de előfordult olyan is, amikor éjfél vagy éjjel egy óra után mentünk haza. A fejlesztés vége felé egy ideig hét napokat dolgoztunk, gyakran 24 órás műszakokban. Nyolc-kilenc hónapon keresztül nem volt életem a munkán kívül. Voltak olyanok, akik elmentek este hétkor, de ez főleg egészségügyi okokból történt. Meg kellett fontolnunk, hogy kitartunk-e a projekt vége felé, vagy mi is kevesebbet dolgozunk."

Tény, hogy játékfejlesztők élete nem mindig fenékig tejfel, különösen nem a szerződéses alkalmazottaknak, akik gyakran újak az iparban, és a rengeteg munkával akarják biztosítani a helyüket. De ha a munka az egészség rovására megy, az senkinek nem jó, és ezt mindkét félnek meg kell értenie. Reméljük, nem hiába szólaltak meg ezek az emberek.