Megvallom az igazat: utoljára akkor játszottam verekedős játékkal, amikor a Tekken 2 megjelent PlayStationre, szóval nem kifejezetten az a műfaj, amiben naprakész vagyok, vagy amit különösebben szeretek. Emellett a mangának sem vagyok valami nagy rajongója (finoman fogalmazva), úgyhogy szerintem keresve sem lehetett volna nálam rosszabb embert találni a Skullgirls bétaváltozatának teszteléséhez. Szóval nem éppen kitörő lelkesedéssel telepítettem a játékot, ezen pedig a kezdeti nehézségek sem javítottak.

Kezdeti nehézségek

Nagyjából a parancsikonra kattintástól számított első percben legszívesebben a monitorba állítottam volna a billentyűzetet, de legalábbis lazán uninstalláltam volna a Skullgirlst. Már azon meglepődtem, hogy ablakban indult el, de amikor az irányítást konfiguráló menü fogadott, és én hiába nyomkodtam Entert, Esc-et, szóközt és Backspace-t, a program semmire nem reagált, jött a Bad Boys 2 nyugtató szövege: szúúúúszáááá. Aztán pár maréknyi hajszál elhullajtása és a billentyűzet módszeres végignyomkodása után kisült, hogy a játék az A betűre reagál. Legalábbis részben, mert mint kiderült, más egyéb gombok is játszanak.

Szóval a konklúzió: billentyűzetet a Skullgirlsnél kézbe ne végy. Kontrollert, azt igen. Amint előkotortam a romok alól kissé poros, ütött-kopott kontrollerem, máris minden ment, mint a karikacsapás, de ekkor már lazítottam idegeimen, készülve arra, ami ezután vár reám. Nos, arra nem készültem fel, ami a játék már majdnem gördülékeny beopciózása után jött...

A koponyás lányok nem iskolás lányok

Merthogy egy kifejezetten élvezetes játék jött. A Skullgirls már küllemre is igen érdekes egyveleg, mert bár talán a legegyszerűbb manga karaktersablonokat vonultatja fel, eme kilenc, többségében nagymellű, miniszoknyás, kézzel rajzolt lány igazán őrülten lett kitalálva. Ha csak olyan momentumokat írok, mint a harc közben a fejét elhagyó kislány, az esernyőjét sugárvetőként használó hölgy, a vállából két Hulk-kezet növesztő leányzó, vagy a hajával harcoló néni, már sikeresen reprezentáltam, mennyire agyahagyott a játék ezen a téren. Pedig ezek a példák talán a legföldhözragadtabb jelenségek, csak a sok ütlek-váglak alatt nem volt időm mindent megfigyelni.

Az adok-kapoknak két igazán megragadó erénye van. Az első, hogy ha valaki ismétlődő kombósorozattal szorít a sarokba, abból ki lehet törni. Ennek nagyon tudtam örülni, mert mindig is ez a dolog idegesített a legjobban a verekedős játékokban. És az egészben a legjópofább talán az, hogy ha mi ismételgetjük kombónkat a gép ellen, azt kegyetlenül megtorolja.

A második a csapatharc. Egyszerre akár három karaktert is ringbe küldhetünk, akik közt értelemszerűen gombnyomással válthatunk, vagy csak behívhatunk, hogy kiosszanak néhány taslit. Ez igen jól jöhet a keményebb ellenfelek ellen, ráadásul nem fejeződik be a menet, ha kicsapták az egyik harcosunk fejét a fülei közül. És nincs korlátozva a csapatok összeállítása, magyarán, mehetünk hárman egy ellenfélre (na nem egyszerre), persze ilyen esetben a mi hármasunkat arányosan legyengíti a program, de még így is bírhatunk a taktikai előnnyel.

A többjátékos módban nagyon jó, hogy azonnal újra lehet játszani a mérkőzéseket, nem kell új lobbit indítani vagy másikba beszállni, így ha megfelelő partnerrel akadunk össze, könnyű gyakorolni. A gép ellen vívott ökölcsaták hasonlóan működnek, csak értelemszerűen az ellenfél a gép. Előre haladva egyre erősebbek lesznek az ellenfelek, ami könnyű nehézségi fokon is komoly kihívást okozhat, hardon pedig a legelső rosszlányok leverése sem fogja kímélni az idegeinket.

Ilyen hát a Skullgirls bétaváltozata: egy kellemes csalódás. Remek kikapcsolódást nyújt még egy olyan embernek is, mint én, aki tizenhét éve nem járt verekedős játékok közelében. A kombók megtanulása nem bonyolult, a verekedések igen pörgősek, a kombósorozatból kitörés igazi áldás, a csapatos harc pedig még taktikázást is rejt magában. A látvány sem rossz -- és most nemcsak a cicikre gondolok --, nem túlzás azt állítani, hogy nyugodtan odaállhatna a nagyok közé, ízlésesen, szépen megrajzolt karaktereivel és háttereivel. Az egyetlen gond vele az egyelőre szegényes karakterválaszték és a billentyűzetről történő irányíthatatlanság, de előbbit DLC-kel orvosolhatják, utóbbi esetében meg kontrollerrel amúgy is jobb verekedős játékokat játszani.

A Skullgirls augusztus 22-én jelenik meg, a Steamen már előrendelhető 13,99 euróért.