Talán lassan megtörik a Cloud Imperium Games szárazdokkjaiban épülő, gigantikusra hízó Star Citizen lendülete, hiszen az utolsó mérföldkövet kis híján egy hónappal ezelőtt teljesítette. Ez meg hol van attól, amikor heti rendszerességgel zsebelték be a milliókat? Persze, Chris Robertsnek azért még most sincs oka panaszra, hiszen újabb mérföldkövet értek el.

A 41. millió bezsákolásával kapott újdonság voltaképpen nem is a játékhoz kapcsolódik, vagy legalábbis nem úgy, mint egy új bolygó vagy űrhajó. Egy olyan „csapat” alakul meg, amelynek feladata a Star Citizen jövőjének egyengetése, új világok kitalálása és beillesztése, meg hasonló dolgok, szóval, hogy élet maradjon a játékban még évek múlva is.

A másik hír, hogy az egyre dagadó vagyon miatt sokan kezdenek aggódni a Cloud Imperium Games függetlensége miatt. Természetesen ennek okot az Oculus Rifttel történtek adnak -- vagyis a rajongók attól tartanak, hogy Roberts szépen eladja a játékot valakinek. Ő azonban mindenkit biztosított afelől, hogy ez kizárt, a Cloud Imperium Games megmarad független fejlesztőcsapatnak. Hogy mégis miért?

Nos, magyarázata szerint egy olyan hardvernek, mint az Oculus Rift, sok millióra van szüksége ahhoz, hogy piacképessé váljon. Kutatás, fejlesztés, sorozatgyártás, marketing és terjesztés, ezt közösségi finanszírozásból egy ilyen terméknél lehetetlen lenne megoldani. Roberts állítása szerint a Microsoft például az ősz folyamán majdnem egymilliárd dollárt költött az Xbox One piacra dobására -- ehhez képest a Star Citizen 41 milliója aprópénz. Ugyanakkor a Cloud Imperium Games ennyiből bőségesen ki tudja gazdálkodni a digitális űrhajókkal és állomásokkal teli játékot, sőt, az azokat tároló szervereket is. Szóval nincs ok az aggodalomra.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!