• A Star Wars Jedi: Fallen Order harcrendszere taktikázásra épül
  • Az ellenfelek közül több is képes blokkolni a fénykardot
  • Az Erő nem regenerálódik folyamatosan

A fénykard egy videojáték szempontjából eléggé bonyolult fegyver, ugyanis a filmek és sorozatok tanulsága szerint csak kevés dolog képes neki ellenállni, ráadásul a kilőtt lövedékeket is vissza lehet vele passzolni, így egyszerre nyújt védelmet és biztosít ellenállhatatlan pusztítási lehetőséget – bár mindenkit még így sem vághatunk szét.

Ha mindehhez hozzávesszük az Erőt is, akkor a játékos karakter technikailag legyőzhetetlenné válik az ellenfelekkel szemben. Szóval a Respawnnak valahogy meg kellett találnia az egyensúlyt aközött, hogy a fénykard megtartsa „szuperfegyver” mivoltát, de azért az ellenfelek is kihívást adjanak.

Jason De Heras harc dizájner a Game Informernek mondta el, hogy a legalapvetőbb ellenfelek, vagyis a lőfegyverrel felszerelt rohamosztagosok lényegében egyetlen csapással meg tudjuk ölni, vagy még ez sem szükséges, ha visszaküldjük nekik a lézernyalábokat.

Azonban vannak katonák, amik a fénykardnak ellenálló fegyverrel vannak felszerelve, ezeket pedig nem lehet csak úgy leszerelni. Minden katona életerő csíkja alatt lesz egy úgynevezett blokkolás-számláló, amit támadásainkkal lenullázhatunk. Ha ez sikerül, azonnal megölhetjük ellenfelünket. Hasonlóan instant killt jelent, ha sikerül időben kitérnünk egy támadás elől.

Ha a fentiekben leírtak ismerősnek tűnnek, az nem a véletlen műve, hiszen a Sekiro: Shadows Die Twice harcrendszere is hasonlóan működik, csak a Star Wars Jedi: Fallen Order valószínűleg könnyedebb szórakozást biztosító játék lesz.

Érdekesség, hogy az Erő nem fog magától regenerálódni, ellentétben azzal, amit az E3-as játékmenet-videóban láttunk. A kész programban az Erőt támadásokkal állíthatjuk vissza, vagyis attól függően nő majd a csík, hogy milyen intenzitással és milyen módon pusztítjuk az ellent. Ez mondjuk kicsit fura megközelítés egy Jedi lovag esetében, de Heras szerint erre azért volt szükségük, mert nem akarták, hogy a játék csupán az Erő használatával is végigvihető legyen, ami – valljuk meg – meglehetősen könnyűvé tenné a Star Wars Jedi: Fallen Ordert.