A Star Wars legerősebb kézifegyvere a fénykard, ami George Lucas állítása szerint mindent átvág – persze, amikor ezt kijelentette, jótékonyan megfeledkezett A Sith-ek bosszújában megjelent Magna Őrök villámló botjáról, amiket anno ő maga promózott úgy, hogy fénykard-álló, de az is kimehetett a fejéből, hogy A Birodalom visszavágban Luke jó nagyot odasózott a kardjával Vader vállvértjének, és egy karcolás sem esett rajta.

Az igazság az, hogy a fénykard valójában azt vágja át, amit a sztori vagy a látvány megkíván, és úgy tűnik, a Respawn sem fog ettől eltérni. A vezető dizájner, Justin Perez az IGN-nek árulta el, hogy csak bizonyos esetekben fog a fénykard csonkítani, leginkább droidoknál és különféle kreatúráknál, az embereket egyben hagyja.

Lehet mondani, hogy „persze, hisz Disney”, de egyrészt, a Star Wars sosem a darabolásról szólt, a filmekben is leginkább csak a kreatúrákat és a droidokat szelték darabokra. Csak nézzük meg Jabba bárkáján történő aprítást A Jedi visszatérben, vagy A Sith-ek bosszúja mészárlását a mustafari jelenetben – utóbbiban az egyetlen lény, amit kettényesnek, egy nagy CGI bogár.

Másrészt, a Disney érájában is van darabolás, emlékezzünk csak Snoke és testőrei megboldogulására Az utolsó Jedikben: előbbit négyfelé vágták, a Preatorianus Őrség tagjai között meg van, akit lefejeztek, és olyan is akad, akit cafatokra téptek. És a Solo az első olyan rész, amiben Chewbacca valóban kitépte valakinek a karját – bár magát a letépést nem láttuk, de a hang eléggé beszédes volt, ahogy a wookiee kezében fityegő két kar is.

Szóval valószínűleg nem a Disney, hanem maga a Respawn áll a háttérben, az ok pedig nemes egyszerűséggel az, hogy ez egy Star Wars és nem egy Witcher játék lesz. A Star Wars pedig családbarát matéria, ettől eltérni botorság lenne.