„Nem értem, hogy a játékfejlesztők miért használnak karakterosztályokat” – mondta Warren Spector a Gamespotnak. „Azt hiszem, így egyszerűbb az embereknek megérteni azt, hogy ők harcosok, gyógyítók vagy mágusok. Valószínűleg ez ésszerű, és oka van annak, hogy én a „kult klasszikusok királya” vagyok, aki sohasem adott el egy játékból sem 100 millió példányt.”

Persze elismeri, hogy vannak olyan játékok, amiknek még jól áll a tradicionális képességfa, de szerinte ma már jobb, ha mindezt a játékosra bízzák, megadva neki a teljes játék folyamán a szabad fejlődés lehetőségét, hogy úgy alakítsa karakterét, ahogy neki az a legjobban megfelel.

Éppen ezért a System Shock 3-ban nem lesznek karakterosztályok, sem hagyományos képességfa. Karakterünket a pályákon fellelhető fizikai augmentációkkal és egyéb eszközökkel fejleszthetjük abba az irányba, ami játékstílusunknak a legjobban megfelel. Persze azért lesz limitáció, például csak bizonyos mennyiségű implantot szerelhetünk fel magunkra.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!