Owen Mahoney, a korábbi Nexon-vezér, aki bevállalta az Arc Raiders stúdió, az Embark felvásárlását is, rendkívül borúlátó az AAA-játékfejlesztés jövőjét illetően. Szerinte az iparág struktúrálisan a végéhez közeledik, és komoly átalakítás nélkül még nagyobb katasztrófába torkollhat. Mahoney szerint túl sok a kockázatkerülő CEO, akik csak bevált projekteket engedélyeznek, miközben a játékosok valami újat és frisset akarnak. A volt vezérigazgató példaként hozta az Embarkot és az Arc Raiders-t, ahol tapasztalt fejlesztőket szerződtettek, miközben egy szolgáltatásalapú shooter során a piac kockázataival – ám végül sikerrel jártak. Mahoney szerint az ipar a mai üzleti modellekre fókuszál, de nehezen találja a jövőbe vezető utat, így a AAA-stúdiók és a játékfejlesztők számára nagyon nehéz döntés előtt állnak. Ha a teljes okfejtésére is kíváncsi vagy, akkor érdemes elolvasnod a teljes cikkünket is:
Borítókép: Steam