A Gray Zone Warfare egy maximálisan a realisztikusságra törekedő FPS, aminél a minimalista HUD nagyon fontos részét képezi a játékmenetnek, hiszen a fejlesztők minél valósághűbben akarják átadni a fegyveres összecsapásokat és ehhez igyekeztek minden olyan elemet eltávolítani a HUD-ról, ami nem feltétlenül fontos. A lövölde zajos siker volt tavaly, hiszen egyetlen nappal a startja után már 400 000 példányban kelt el. A tavalyi Night Ops frissítés után a Gray Zone Warfare következő nagy mérföldköve a hamarosan érkező Winds of War frissítés lesz (megjelenés hamarosan!), amiről már most több tesztelő és streamer úgy nyilatkozik, hogy olyan, mintha a játék 2.0-ás változatát kapnánk meg.

A Winds of War tizenegy időjárási előbeállítást vezet be, a tiszta égbolttól a sűrű, láthatóságot csökkentő ködön át a veszélyes villámokig. Tekintettel a Gray Zone Warfare ultra-realisztikus jellegére, ezek a különböző időjárási típusok a környezeti fénytől kezdve a szélsebességig és -irányig mindenre hatással lesznek. A zivatar tócsákat hoz létre és elárasztja a rizsföldeket, egy heves vihar ugyanúgy lehet kedvező a lopakodás szempontjából, mint piszkosul nehéz a folyamatosan szakadó eső miatt és így tovább. A nedves ruházat lelassíthat, a távcsövek bepárásodhatnak, és az esőzés ronthatja a látási viszonyokat.

A villámcsapások természetesen eleve veszélyesek, de még ha nem is a tartózkodási helyed közelében csapódnak be, a fényhatás miatt láthatóvá válhatsz, ami szintén nem túl előnyös. A fejlesztőcsapat rengeteg időt ölt a világ élettelibbé tételébe: az őrjáratok másképp reagálhatnak egy-egy szituációra, bekerült 40 új küldetés és több mint 60 kisebb helyszín. Mindezektől tényleg olyan, mintha egy Gray Zone Warfare 2.0-t kapnánk – a kérdés már csak az, hogy a Winds of War mikor lesz elérhető mindenki számára.

Borítókép forrása: Steam