Mintha csak tegnap lett volna – pedig tavaly volt –, hogy kerek 20. évfordulóját ünnepelte a Criterion Games kocsikból elképesztő sebességgel száguldva fémforgácsot varázsoló sorozata, a Burnout, pedig rövidesen már a huszonegyedik gyerta is felkerül virtuális tortájára. A bűvös két évtizedet ráadásul első (amerikai) megjelenése szerint (Európában 2002. október 11.) most a széria 2002-es folytatása, a Burnout 2: Point of Impact is elérte, ami új szintre emelte a roncsgyártó versengés páratlan élményét.

burn21.jpg

Az eredeti után a folytatás még szintén az Acclaim Entertainment kiadásában jelent meg, mielőtt a cég 2004-ben csődött jelentett volna, amit követően az Electronic Arts vette szárnyai alá a sorozatot. A játék első körben PlayStation 2-re futott be, majd bő fél évre rá az eredeti Xboxra és Nintendo GameCube-ra is megérkezett Az alapkoncepció a Burnout 2: Point of Impactben sem sokat változott, elődjéhez hasonlóan ezúttal is forgalmas utcákon kell a civil járművek között szlalomozva az élre törnünk, a kanyarokban farolva és egy kis plusz löketért beröffentve turbónkat. 

burn25.jpg

A sorozatnak persze ekkor még nem volt szerves része a rivális versenyzők kocsijának szalagkorláthoz dörgölése és karosszériagyilkos oldalba kapása, így a Burnout 2: Point of Impactben a roncsok még inkább csak elhibázott manőverek eredményei voltak. Az új irány első jelei azonban már itt is megmutatkoztak a folytatásban debütáló Crash mód részeként, amiben már nem az első hely megszerzése, hanem a minél nagyobb kár okozása lett a cél. Ebben a játékmódban járgányunkkal gyakorlatilag öngyilkos merénylő módjára kellett belehajtanunk az álló vagy épp keresztülhaladó kocsisorokba úgy, hogy a lehető legtöbb pusztítást végezzük, miközben minden plusz koccanással tovább pörgettük a kár összegét dollárban jelző számlálót és szorzóját. Hiába hangzik azonban egyszerű pusztításnak, a Crash mód némi ügyességet és stratégiát is igényelt, hogy a lehető legnagyobb sebesség mellett olyan helyen csapódjunk a forgalomba, ahol a legnagyobb káoszt okozhatjuk.

burn24.jpg

Burnout 2: Point of Impact ugyancsak a sorozat kocsizúzó jövőjét előrevetítő másik újdonságává a Pursuit mód vált, amiben a Need for Speed 3: Hot Pursuit mintájára versengés helyett a rend négykerekű őreinek villogóját tetőnkre csapva, szökött bűnözőket kellett megadott idő alatt pár jól irányzott koccanással lekapcsolnunk. A szökevények sikeres leszorításával ráadásul fel is oldhatjuk a rosszfiú által vezetett járgányt.

burn02.jpg

A játék legkésőbb érkező, Developer's Cut alcímű Xbox-os verziója egyébként még egy lapáttal rápakolt a Burnout 2: Point of Impact alapkínálatára, ugyanis az eredeti verzióhoz képest 21 új skint, 15 további Crash mód pályát és mivel egyúttal ez volt a sorozat első Xbox Live-támogatású része, így már egy online eredménytáblát is tartalmazott. A folytatást nemcsak a játékosok, de a szaksajtó is imádta, amit jól mutat, hogy Metacriticen még a "legrosszabb" értékelést kapott PlayStation 2-es verzió is 86 ponton áll a 100-ból. Reméljük, egyszer még megéljük, hogy nemcsak a Burnout Paradise, de a sorozat többi korábbi részével együtt a Burnout 2: Point of Impact is kapjon egy jól megérdemelt felújítást.