A TT Games, a legkülönbözőbb univerzumokat kockás formában, családbarát stílusban és a brit stúdió jellegzetes humorával megelevenítő alkotásait valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, de talán kevesebben emlékeznek az őket megelőző kezdeti szárnypróbálgatásokra. RENGETEG LEGO-játék készült az elmúlt évek, sőt évtizedek során, melyekből még a reggeli müzlik dobozába is jutott mellékletként, a nagy kedvenc LEGO Racers lemeze pedig talán még mindig ott lapul pár fiókban. Sokan emlékezhetnek az egyik első LEGO-játékra is, ami 1997. szeptember 26-án, vagyis pontosan huszonöt éve született meg, LEGO Island néven, és melyben egy gördeszkázó pizzafutárral cikázhattunk kedvünkre.

legoi3.jpg

A szórakoztatva oktató szoftverekre specializálodott Mindscape csapatának gondozásában készült és megjelent PC-s cím volt a második LEGO-játék az 1995-ös LEGO Fun to Build után, és annyira elnyerte a kritikusok és játékosok tetszését, hogy 1999-re már el is fogyott belőle közel 1 millió példány. A LEGO Island egy nemlineáris játék, így alapvetően kedvünk szerint barangolhattuk be kockákból épült, kvázi nyílt világát, az öt választható figura – Laura Brick, Nick Brick, Mama Brickolino, Papa Brickolino, Peppepr Roni – egyikével. Ugyan nem kifejezetten a sztori számított a fő szempontnak, de feladatunk lényegében az volt, hogy a már említett deszkás pizzafutár, Pepper Roni – igen, tényleg ez volt a neve – szerepében megfékezzük a szökött rab, Brickster ámokfutását, mielőtt elpusztítaná a szigetet. A cselekmény azonban nincs igazán áramvonalasítva, így a gyakorlatban különleges küldetések teljesítésével indíthattuk el és mozdíthattuk előre az eseményeket, elsőként például azzal, hogy Pepper Roniként megépítünk egy rendőrhelikoptert. 

legoi1.jpg

A belső nézetes játékban a sziget felfedezése mellett többek között megkötésekkel ugyan, de belátásunk szerint alakíthattuk annak látképét, járműveket építhettünk, amiket aztán vezethettünk is, pizzákat kézbesíthettünk, és még jet ski versenyeken is részt vehettünk.

legoi4.jpg

A LEGO Island koncepcióját egyébként Wes Jenkins és Paul Melmed dolgozta ki, a cég városi témájú szettjeiből kiindulva, pont akkor, mikor a LEGO épp tovább akart terjeszkedni a videójáték-iparban, a SEGA által kiadott LEGO Fun to Build utáni következő lépésként. Miután a LEGO Tormod Askildsen vezetésével megbízott egy csoportot azzal, hogy mérje fel a cég a videójátékok piacára való belépésének esélyeit, a jelentésből végül az derült ki, hogy ez nem csupán egy lehetőség, hanem szükséges is, így megalakult az erre irányuló partnerkapcsolat a Mindscape csapatával.

legoi7.jpg

A fejlesztőcsapat mérete nem sokra rá már a 100 főt is meghaladta, Jenkins pedig feleségével még a sziget valós mását is elkészítette, majd gyerekeket hívtak meg, hogy játszanak vele, hogy megvizsgálhassák, milyen interakciókat produkálnak. Az eredmények alapján a lányok többnyire a sziget dekorálásával foglalatoskodtak, míg a fiúk inkább versenyeztek, így ebből kiindulva testreszabhatóvá tették a játék egyes elemeit. A Mindscape aztán nem éppen korrekt módon, egy nappal a játék megjelenése előtt elbocsátotta a LEGO Island teljes fejlesztőcsapatát, állítólag az esedékes bónuszok kifizetésének elkerülése miatt.

A játék a sikerére való tekintettel természetesen a folytatás sem maradt el, bár a Mindscape licencének LEGO Island utáni eltörlését követően ez a feladat már a Silicon Dreams Studio csapatára hárult. A stúdió két további játékkal bővítette ki a sorozatot, melyből az első a 2001-ben, az eredeti koncepciót több tekintetben is új szintre emelő LEGO Island 2: The Brickter's Revenge volt, a másik pedig a hangsúlyt már a trükközésre, extrém mutatványokra és versenyekre helyező 2002-es Island Extreme Stunts

A 2010-es évek közepén egy lelkes rajongó, Floris Thoonen egyedül kezdett el dolgozni a LEGO Island-sorozat nem hivatalos folytatásán, Project Island címen, akinek munkáját 2020-ra már egy körülbelül 50 fős csapat segítette, és azóta is lelkesen dolgoznak rajta, rendszeres videós beszámolókkal jelentkezve a projekt állapotáról. A fentebb látható májusi kedvcsináló alapján elég jól haladnak, azt viszont egyelőre nem tudják megmondani, hogy mikorra fognak elkészülni vele, de terveik szerint Macre, Linuxsra és Windowsra is kiadják majd.