Mesebeli tragédia

A játék története nem bonyolult, de felnőttes, és megrázó. Ott kezdődik a játék, hogy a címszereplő Edith, megkapja régi családi házát, saját anyja halála után. Mesébeillően néz ki a ház, a maga 6 emeletével, hihető, mégis varázslatosan különös. Azonban az öröklés nem boldog Edith-nek. A Finch család el van átkozva, vagy legalább is azt hiszik. A Finch család tagjai ugyanis különös módon haltak meg. Minden egyes családtagnak meg fogjuk majd ismerni a történetét. Edith ezeket a történeteket a gyermekének akarja összegyűjteni, mert Edith hat-hónapos terhes, és szeretné, ha a szó szerint szerencsétlen családjára lenne olyan, aki emlékszik, mert ugye Edith az utolsó aki hordozza a Finch nevet.

Ellentétekben a gyönyör

Ebből következően a játék hangulata nem való mindenkinek. Nagyon nyomasztó, sötét, felnőttes témákkal foglalkozik. Nem való mindenkinek, nem fogom ajánlani mindenkinek, de aki mégis ezzel a játékkal játszik, fel fog benne fedezni valami gyönyörűt. Ez a gyönyörűség pedig a grafikai stílusból ered, de nem áll meg ott, hanem áthat mindent. A játék kinézete egyszerre valóságos, fotorealisztikus, és pasztellszínezett, festményszerű. A részletes modellek és környezetkidolgozás vegyül a lágyszínű textúrákkal. Mesebeli élmény már csak a játékot nézni, hála az égnek, hogy nem csak nézni kell.

Egyedi játékmenet

A WRoEF ugyanis egy hasonló játékkal, a Gone Home-al ellentétben
nem áll meg olyan dolgoknál, mint, hogy az interakció kimerül abban, hogy megnézhetünk egy tárgyat és megtudunk róla egy-egy gondolatot, vagy ide-oda mehetünk a házban. A WRoEF ugyanis egyedi. A történet egy szálon fut, a házat szobánként járjuk át, minden szoba egy volt családtagé, akik már meghaltak, de folyamatos múltidézésekből tudjuk meg, mi történt velük. Ezek a múltidézések pedig kis történetek a családtagról, pont haláluk előtt, ezek a történetek pedig egyediek, mind történetükben, nyilván, mind játékmenetükben, esetleg kinézetükben. Előfordul, hogy csak sétálni kell, de lesz olyan is, hogy egy versnek a szavait kell sárkányrepülővel megtalálni egy esküvőn, vagy cápaként fókát vadászni. A játékmenet sajnos ettől még nem lesz mély, de legalább egyedi lehetőségeink miatt lesz elég változatosság, egy kalandjátékhoz képest.

J.R. BBQ szósza

A játék zenei anyaga is megér pár szót, és egyetlen egy emberhez köthető, Jeff Russohoz. A zene csodálatos. Ennyi. Csak hegedű, és zongora. Viszont sikerült úgy összerakni, hogy az egyenértékű legyen a játékkal, magával. A zene jó ütemben gyorsul fel, vagy lassul le a játék tempójára. Az a fajta zene, amit lehet magában is hallgatni, mint klasszikus, de lehet, hogy észre sem fogod venni a játék alatt, annyira egységes a játék hangulatával. Amikor megállítjuk a játékot, az „Edith’s theme” zeneszámot hallhatjuk, és ennek sikerült minden alkalommal összeszorítani a szívemet, annyira gyönyörűen hangzik.

Fekete leves

A játék technikai oldala az ahol kezdődnek a problémák, a játék ugyanis az Unreal Engine 4-et használja, és sajnos látszik, hogy a Giant Sparrow fejlesztőcsapat még nem használt előzőleg ilyen nagy kaliberű grafikus motort. A játék néha nagyon beszaggat egy középkategóriás gépen, főleg az elején az erdőben, és a végén Louis történeténél. Hála az égnek ezek a pillanatok nem igényelnek semmilyen gyors reakcióképességet. Néha-néha beszaggatnak a hangok is, van, hogy egyes hangeffektek egyik pillanatról a másikra eltűnnek, de ezek elvileg ritka esetek, velem kettő megtörtént, de mindkettő csak a második végigjátszásnál. A technikai oldal problémái azonban enyhe mosolyt csaltak az arcomra, ugyanis néhány malőr egy gondosan, szenvedéllyel összerakott játékban szerintem előfordulhat, amíg nem omlik össze a játék maga. Ilyen szerencsére nem történt.

Írói vélemény

A kevés probléma, gondos tervezés, és érzelmes történet miatt, bátran tudom ajánlani minddenkinek a WRoEF-et, akik fogékonyak a mesés és egyszerre komoly témákra. A játék nem fogja el venni sok idejét az embernek, alig kettő óra alatt ki lehet játszani. Viszont ha beáldozza az ember azt a két órát, akkor maradandó élményt kap cserébe.

Pro

  • Nagyon erős, és egyedi hangulat
  • Szívszorító történet
  • Gyönyörű audiovizuális élmény

Kontra

  • Ritka technikai problémák
  • Rövid játékidő
  • Egyeseknek túl nyomasztó lehet