Bár többek között Todd Howard is felsétált a 2025-ös The Game Awards színpadára, a híres/hírhedt alkotó sajnos semmi érdemi infóval nem szolgált a díj átadása mellett, vagyis nem lettünk okosabbak a Fallout 3 sokat pletykált felújításával és a több mint hét éve bejelentett The Elder Scrolls 6-tal kapcsolatban. Szerencsére az ilyen-olyan interjúk során azért ki lehet húzni néhány infómorzsát a fejlesztőkből, legutóbb például a Game Informer kapta mikrofonvégre a Bethesda vezetőit, hogy kifaggassa őket a várva várt RPG jelenlegi állapotáról.
A már említett Todd Howard is mondott egy-két szót, és bár megjelenési dátummal (vagy esetleg évvel) továbbra sem tudott szolgálni a rendező, ennyi év után ez a néhány mondat is több, mint a semmi. „Nagyon jól haladnak a munkálatok. A stúdió zöme a [The Elder Scrolls] 6-on dolgozik, de fontos megjegyeznem, hogy mindig több vasat tartunk a tűzbe, már teljesen hozzászoktunk az egymást fedő projektekhez” – fogalmazott Howard. „Nem mellesleg hosszú előkészítési fázisaink vannak, hogy biztosak legyünk a dolgunkban. Ez egy folyamat. Mindannyian azt kívánjuk, bárcsak egy kicsit gyorsabban – vagy sokkal gyorsabban – menne, de ez egy olyan folyamat, amit jól akarunk csinálni” – tette hozzá.
A dizájnért felelős Emil Pagliarulo úgy véli, egy ekkora projekt esetén semmiképp sem szabad sürgetni a fejlesztőket, példaként pedig a GTA 6-ot hozta fel, melynek újbóli elhalasztása szerinte a „legokosabb dolog”, amit a Rockstar Games csinálhatott. „Mit akarnak valójában a rajongók?” – kérdezte. „Vajon egy olyan játékot szeretnének, ami előbb jelenik meg, mint kellene, és nem felel meg az elvárásaiknak? Vagy azt akarják, hogy a pulyka elég sokáig süljön a sütőben ahhoz, hogy finom legyen, mire végre kiveszik? Szerintem az emberek az utóbbira vágynak, éppen ezért addig fogunk dolgozni [a TES 6-on], amíg nagyszerű nem lesz a végeredmény.”
A stúdió igazgatója, Angela Browder a játékiparban tapasztalható technológiai ugrásra hegyezte ki a mondandóját, szerinte ugyanis izgalmas belegondolni abba, mennyit léptünk előre ezen a téren, és milyen sok lehetőség nyílt meg a csapatok előtt. Remélem, ezzel arra célzott a hölgy, hogy végre megszabadulunk a sokat szidott töltőképernyőktől, hiszen hiába a csilli-villi látvány, ha közben még egy házba belépve is másodpercekig kell bámulnunk a tippeket – erre talán a The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered a legjobb példa. Gőzerővel készül tehát a The Elder Scrolls 6, ám ha ilyen ütemben halad a Bethesda, előbb kapcsolhatjuk be a PlayStation 6-ot és a következő Xboxot, minthogy láthassuk, min ügyködött a szebb napokat is látott cég.
Borítókép forrása: Bethesda