Az elmúlt évek egyik legvártabb játéka a The Last of Us Part 2, méghozzá nem véletlenül. A Naughty Dog által fejlesztett, 2013-ban megjelent első rész történetével, szerethető karaktereivel, minden gyengeségükkel és erősségükkel együtt örökre bevonult a videojátékok dicsőségcsarnokába, miután a The Last of Us kirobbanó kereskedelmi és kritikai siker lett. Sokan már a végigjátszás után folytatásért kiáltottak, és bár a The Last of Us egy teljesen kerek, de nem happy enddel végződő történetet mesélt el, a második rész bejelentésére egészen a 2016-os PlayStation Experience-ig kellett várni. A rajongók kitörő örömmel fogadták a teaser trailert, a várakozás pedig elkezdődött.

Elkezdődött, és ahogy telt az idő, a játékkal kapcsolatos elvárások az egekbe szöktek. Gyorsan kiderült, hogy Neil Druckmann nem egyedül fogja írni a második rész történetét, hanem az a Halley Gross is besegít, aki nemcsak a Szentivánéji Álom Helenáját játszotta el Manhattanben, de több sorozatban is megformált karaktereket, és jó néhány részt írt a Westworldnek. Az első hosszabb videóra egészen 2017 végéig kellett várni, ami brutalitásában még az első rész kezdetén is túltett, az első játékmenet videót pedig a 2018-as E3 alatt mutatta be a Sony. A fejlesztés négy éve azonban a végéhez ért, és bár a koronavírus miatt újra elhalasztották a premiert, majd spoileres anyagok kerültek a netre, ami miatt sokan leírták a The Last of Us Part 2-t, rengetegen várják még most is Ellie és Joel újabb nagy kalandját. A Naughty Dog pedig lehetőséget adott arra, hogy a régióból több újságíró is egy villáminterjún kérdezzen Halley Grosstól, aki őszintén felelt a kérdésekre.

A Pajkos Kutya mindig is a saját útját járta, ha történetmesélésről volt szó: ennek egyik legjobb példája az, ahogyan Druckmannék elindították a The Last of Us-t. 2013-ig talán nem is láthattunk olyan jelenetet videojátékban, amivel a Naughty Dog már a 10. percben sokkolt: egy katona egy ártatlan kislányt lő agyon, aki apja karjaiban hal meg. Ez mindig is jellemző volt a stúdióra, így amikor Halley Gross író lett a stábban, nehéz feladattal szembesült. Elmondása szerint amikor először leült Neil-lel beszélgetni, akkor Neil felvázolta neki a történet kiinduló és végpontját, plusz néhány közbenső eseményt, ugyanakkor Halley javaslatára ez a befejezés az évek során megváltozott.

A Neil által elmondott lényegi történetpontok nagyon hűek voltak a csapathoz és a játék világához is. Kettejük munkája arra irányult, hogy a The Last of Us Part 2 bemutassa az erőszak pszichológiáját, azt, hogy ebben a világban senki nem hős és nem is gonosz. Emiatt a csapat egy jóval tágabb dimenziót tudott megalkotni, még úgy is, hogy ismét Joel és Ellie van a középpontban. A fejlesztők különböző nézeteket, különböző értékeket mutatnak be a második felvonásban, azt, hogy az ebben a világban élők hogyan viszonyulnak ehhez az őrült helyzethez.

De nemcsak a történetet kellett megalkotni, hanem azt is el kellett dönteni, hogy mi kerüljön bele a végleges játékba és mi nem. Halley szerint a vágás volt a fejlesztés legnehezebb része, hiszen a Naughty Dognál számos tehetséges ember dolgozik, akik rengeteg jó ötletet vetettek fel, és ezekből kellett kiválogatni azt, amelyik beleillik a Last of Us világába, ebben pedig Druckmannek döntő szerepe volt.

A játék az erőszakról szól, ebben nem finomkodott a Naughty Dog, az inspirációt pedig olyan művekből merítették a fejlesztők, mint Cormac McCarthy Pulitzer díjas könyve, Az út. Ugyanakkor sokat kölcsönöztek a valódi, ismert világból, hogy a lehető leghitelesebb környezetet alkossák meg. Az első rész alaposan kibővítésre került. Azzal, hogy a történéseket egy teljesen új helyszínre helyezték, lehetőségük nyílt a fejlesztőknek arra, hogy bemutassák, ahogy a különböző csoportok próbálnak boldogulni, túlélni ebben az ellenséges környezetben.

Természetesen szóba kerültek a szivárgások is, melyekről Halley azt mondta, hogy hatalmas csalódás volt látni azt, hogy az internetre kerültek az anyagok. A Naughty Dog azt szerette volna, hogy az emberek játék közben tapasztalják meg a csavarokat, és azt, hogy Ellie mit érez veszélyes kalandja közben. Ezt nem tudja semmilyen cinematic jelenet előzetes megtekintése átadni, sem pedig az, ha valaki elolvas egy bullet pointokba szedett listát, ami a történet főbb pillanatait tartalmazza.

Végül azt is elmondta, hogy játékukat nem politikai állásfoglalásnak szánják, utalva például azon kritikákra, hogy Ellie barátnője zsidó gyökerekkel rendelkezik. A The Last of Us Part 2-ben különböző emberek kerülnek olyan nehéz kihívások elé, melyeket meg kell oldaniuk. Ugyanarra a szituációra többféleképpen reagálhatnak a karakterek, hiszen a fejlesztők nem egydimenziós szereplőket alkottak meg, hanem embereket, akik mind különböznek egymástól. Nincs két egyforma személy, és ahogy játék közben előjön egy-egy karakter személyisége, úgy változik meg a játékosban a róla kialakított képe, azzal együtt, hogy megérti döntéseinek az okát, még akkor is, ha azzal nem ért feltétlenül egyet.

A The Last of Us Part 2 megjelenéséig még több mint két hetet kell kibírni, de megéri, hiszen Neil Druckmann és csapata egy emócionális, de kegyetlen utazásra invitál minket. Böjti tegnap már megírta első benyomásait a játékról, amit hamarosan ti is kezetekbe vehettek. Ne féljetek végigjátszani, mert a Naughty Dogot ismerve nem lesz ok a panaszra!