• Jegelve lett a projekt
  • Több alkalmazottnak felmondtak

A The Last of Us második részének az első játékhoz hasonlóan Factions-módot kellett volna kapnia a megjelenéskor, amelyben a játékosok egymás ellen küzdenek az erőforrásokért. Ezt azonban elcsúsztatták, majd egy önálló spin-offként hirdették be, de a fejlesztés kezdete óta eltelt három év alatt nagyon kevés hír érkezett róla. Most a Kotaku arról számolt be, hogy Factions "jelenleg jegelve lett", valamint több, a projekten dolgozó munkatársnak is felmondtak.

Összesen állítólag 25 fejlesztőnek mondtak fel, de úgy tűnik, a teljes munkaidős munkatársakat nem érinti a dolog. Az elbocsátottaknak azonban nem ajánlottak fel végkielégítést, és a megmaradt fejlesztőkre állítólag nyomást gyakorolnak, hogy maradjanak csendben az üggyel kapcsolatban. Az év elején olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Sony "átértékeli" a projekt fontosságát, miközben a fejlesztőket kivonja és más, belső fejlesztésű játékok felé tereli. A Factions a Naughty Dog első próbálkozása lenne egy live-service játékkal, de hogy egyáltalán megjelenik-e valaha, abban már egyáltalán nem vagyunk biztosak.