A The Surge című RPG-ben sem kis rózsaszín nyuszikák fognak szivárványt hányni, hanem inkább ezúttal is egy kifejezetten sötét, komor és véres világba csöppenünk. Ehhez illeszkedik a játék zsákmányolási rendszere is. Úgy fogjuk darabolni az ellenfeleinket, mint a hentes frissen megérkezett árut. Ha megtetszik egy páncéldarab az ellenségen, akkor gondoskodhatunk arról, hogy az ne sokáig maradjon rajta.

Akár azt is megválaszthatjuk, hogy melyik testrészétől szabadítjuk meg az ellenfelet, így az „elveszett” darabkáról a harc után könnyedén leszedhetjük az általunk preferált felszerelést. Fontos döntés elé állítja a játék a felhasználóját.

Egy jól védett kart célzol meg a rajta található erős páncélért? Vagy inkább egy védtelenül maradt, páncéltól mentes, könnyben sebezhető részre csapsz le a biztosabb győzelem érdekében? Ez csak rajtad múlik. Az viszont biztos, hogy olykor érdemes kockáztatni a jobb eszközökért.