The Wandering Village Early Access teszt – Hé, haver, hol a’Tuin?

Érdekes csavar a városépítős műfajban, hogy ezúttal egy dínó hátán kell felvirágoztatni településünket.

Mi is lehetne kényelmesebb, mint úgy világot látni, hogy ki sem mozdulunk otthonunkból? Mondjuk, ha nem egy szörnyű, posztapokaliptikus világban utazgatnánk, egyben a túlélésért küzdve. Viszont legalább egy cuki háziállatunk is van, vagy inkább mi vagyunk azok Onbu, az óriásgyík-szerűség számára, aki egy jókora fennsíkot cipel magán, és valamiért nem bánja, ha beköltözünk oda. Legalábbis, amíg jól viselkedünk.

Így neveld a hátságod

A The Wandering Village első pillantásra egyszerű és barátságos város-, vagy inkább csak falufejlesztős játék. Az oktatórész szépen végigveszi fő teendőinket, amik nagyrésze a műfajtól már megszokott elemekből áll: kell hálóhely, víz, élelmiszer, mindenféle fejlesztés satöbbi. A különlegességet a sétáló hüllő adja, mivel a vele való kapcsolattartáshoz is kell néhány épület. Itt ráadásul már megválaszthatjuk, hogy baráti, szimbiotikus kapcsolatot építenénk, vagy haszonállatnak tartjuk Onbut, akivel bármit megtehetünk. Mert vannak fejlesztések, amik hasznosak a falunak, de ártanak neki. Utóbbi esetben, mondjuk, ki is fejezi nemtetszését, például az első napokban véletlenül kibányásztam egy tüskéjét, ami után még jó darabig berzenkedett, minden rázkódásával romba döntve pár épületet.

A jó kapcsolat azért is fontos, mert ahogy Onbu halad előre, néha útelágazáshoz ér, ekkor pedig mi is beleszólhatunk, merre menjen tovább. Eleinte ez csak érdekesség, és a kapcsolatunk fokmérője, hogy mennyire hallgat ránk. De később nagyon fontossá válik a jó navigáció, mivel a sivatagos területeken sokkal nehezebb ételhez-italhoz jutni, a fertőzőbb pontokon pedig mérgező növények lephetik el a környéket. Amelyeket természetesen azonnal ki kell irtani, vagy gyorsan elszaporodnak, tönkretéve a termelési folyamatokat. Ez a két elem rossz ütemben érkezve még könnyű szinten is a játék végét jelentheti, ha nem készültünk fel rá eléggé.

A túra befejezésére jelenleg úgy a 100. nap táján kerül sor, amikor emlékművet építhetünk a főtérre. Ennek kinézete a három lehetséges befejezés egyike – bár mehetünk tovább, csak egyelőre cél nélkül. Az egy évesre tervezett korai hozzáférés végére remélhetőleg célhoz is érhetünk már, a posztapokaliptikus címekben szinte kötelező Ígéret földjére.

Onbúra derű

A 3D területre dobált 2D sprite-ok kinézete egyedi és remekül kivitelezett (na meg persze erősen nosztalgikus), a hangok jók, főleg Onbu felől, a zene pedig kellemes aláfestés mindenhez. Bugokról jobbára csak olvastam, mert nálam semmi komolyabb nem jelentkezett. A farm egyszer talán beragadt egy kicsit, de ott elég bonyolult a rendszer, így lehet, hogy csak türelmetlen voltam, és magától is megoldódott volna a terményváltás. Ezen kívül a falusiak nem mindig haladnak logikusan a feladataikkal, de erre van a prioritás megadása, meg persze a korai hozzáférés ideje alatti fejlesztés.

Mindig örülök, amikor olyan Early-Access címmel találkozom, ahol már az indulásra tisztességgel összerakták a játékot, és a The Wandering Village pont ilyen. Azért persze van útiterv a további elemekhez, például új területtípusok, idomítható madarak, némi cserekereskedelem (lényegében az egykori célkitűzések), több random döntés és talán még történetvezetés is, no meg a szokásos finomhangolás. Új skineket is ígérnek, amik remélem, idővel egy nagyobb gyíkot is jelentenek, mivel hosszabb meneteknél azért már szűkös lehet a beépíthető hely. De összességében remek kis játék ez, ami előtt nagy jövő állhat. Pláne, ha még le is akciózzák néha.