Hiába az első rész sikere, azért eléggé meglepődtünk a Grounded 2 néhány nappal ezelőtti, mondhatni a semmiből érkezett bejelentésén, hiszen az RPG elemekkel átitatott túlélőjátékkal együtt három címmel is jelentkezik idén az Obsidian Entertainment – persze tegyük hozzá, hogy hírünk alanyán az Eidos-Montréal is ügyködik. Tekintve, hogy ebben a műfajban relatíve ritkán merül fel a folytatás lehetősége (mióta is van a piacon a Rust?), adja magát a kérdés, miért döntött a csapat a második rész mellett ahelyett, hogy tovább bővítené a Groundedot?

Ahogy arra az IGN cikke is rámutatott, számos oka van annak, hogy az Obsidian nekiállt a Grounded 2-nek, köztük a hátasként használható ízeltlábúakkal, amikért már az elődben is sokat könyörögtek a rajongók. Marcus Morgan, a program executive producere elárulta, hogy mivel az első etapot eredetileg Xbox One-ra tervezték, egyszerűen nehézkes lett volna további tartalmakat szuszakolni a hátsó kertbe, nem mellesleg sikerült elmesélniük egy kerek, egész történetet, így mindenképp új sztorival kívántak előrukkolni. 

A legfontosabb ok azonban így is a meglovagolható rovarok terén keresendő, a Grounded pályája ugyanis nem úgy lett kialakítva, hogy alkalmas legyen a hangyákkal és pókokkal való közlekedésre, ergo kellett egy új játszótér, hogy megfelelően tudják implementálni a rengeteg ember által kért mechanikát. Értelemszerűen az Unreal Engine 5 is eléggé kiszélesítette a lehetőségek tárházát, a Direct során mutogatott videók alapján pedig biztosra vehetjük, hogy nem csupán egy átskinezett Groundedot kapunk a második rész képében – van tehát miért várni a jövő hónapban esedékes megjelenést.

A borítóképek forrása: Steam