Felettébb meglepte a közösséget, amikor kiderült, hogy a kiváló szerepjátékairól ismert Obsidian Entertainment egy túlélőjáték fejlesztésébe vágja a fejszéjét, végül azonban kifizetődő volt a kísérletezés. A Groundedot már a teljes verzió megjelenése előtt a keblükre ölelték a műfaj kedvelői, a kimagasló játékosszám mellett pedig a szakma is szerette a programot, így aztán benne volt a pakliban, hogy a kifejezetten elfoglalt csapat (sokan még az Avowedot sem vitték végig, de néhány hónap múlva már érkezik a The Outer Worlds 2) visszatér az összement kölykökhöz. Az Xbox Games Showcase (pontosabban az azt követő Direct esemény) során hullt le a lepel a folytatásról, amin már nem csak a 2003-ban alapított csapat ügyködik, mivel a sokszor bizonyított Eidos-Montréal (Deus Ex: Human Revolution, Shadow of the Tomb Raider, Marvel's Guardians of the Galaxy) is besegít a munkálatokba.

A 13 perces prezentáció keretében megtudhattuk, hogy a Grounded 2 két évvel az első felvonás után, tehát 1992-ben játszódik, a rajongók számára pedig jó hír lehet, hogy mind a négy játszható szereplő (Pete, Max, Willow, Hoops) visszatér. Apró hőseinknek ezúttal nem a hátsó kertben, hanem az annál háromszor (!) nagyobb Brook Hollow közösségi parkban kell majd boldogulniuk az ízeltlábúak között, melyek soraiban értelemszerűen akadnak új érkezők (például a csótányok), ahogy a környezet is változatosabbra sikeredett – a felborult jégkrémes autó például egy nem túl idilli téli világot kínál, ami kimondottan barátságtalan szerzeteknek ad otthont.

Jó hír lehet a szerepjáték-kedvelők számára, hogy az archetípusoknak köszönhetően sokkalta könnyebben specializálódhatunk, mint korábban, így nehéz fegyverekkel operáló harcosként, fürge mozdulatokkal aprító rogue-ként, elemekkel játszadozó „mágusként” és távolról lövöldöző íjászként is nekikezdhetünk a talajszint meghódításának, az aktív és passzív mutációknak hála pedig azok sem maradnak hoppon, akik imádnak kísérletezni a különböző buildekkel. Ami magukat a harcokat illeti, a szokásos könnyű és erős támadások mellett blokkolni is tudunk, az újonnan debütáló kitérés (dash) segítségével pedig könnyedén megúszhatjuk a nagyobb pofonokat – vagy épp közelebb kerülhetünk vele az ellenfelekhez, hiszen néha muszáj agresszívnek lenni.

grounded-2-xbox.jpg

A kép forrása: Steam

Az Obsidian nem meglepő módon a végére hagyta a legfontosabb újítást, avagy a meglovagolható rovarokat, amikért már az első részben is könyörögtek a játékosok. Első körben a keresztespókok és a vöröshangyák hátára pattanhatnak majd fel a kalandorok (előbbi a harcokban, az utóbbi pedig az építkezésben jeleskedik), az állatkák ráadásul nem csupán a közlekedést és a felfedezést teszik könnyebbé, de külön képességeik is vannak, amik sokszor életmentőnek bizonyulhatnak.

Az elődjéhez hasonlóan a Grounded 2 is a Game Preview (az Xbox elnevezése az Early Access-re) keretében kezdi a pályafutását idén júliusban, így a stúdiók a közösségi visszajelzésekre alapozva tudják egyengetni a program útját. A fejlesztők nem győzték kihangsúlyozni, hogy rengeteg extra tartalommal (például új hátasokkal) készülnek a kooperatív túlélősdik szerelmeseinek, később pedig egy komplett ütemtervet is megosztanak ezzel kapcsolatban. A Directből kiindulva egyáltalán nem a könnyű pénzszerzés lehetősége vezérelte a készítőket, hiszen rengeteg újdonságra számíthatunk, miközben a báját és az identitását sem vesztette el az opusz, szóval szerettel várjuk, hogy másodszorra is összemehessünk, ezúttal egy parkban. Titeket meggyőztek a látottak?

A borítóképek forrása: Steam