Már akkor is elkerekedett néhány szem, amikor kiderült, hogy folytatást kap a 2019-ben debütált The Outer Worlds, az igazi meglepetést azonban az jelentette, hogy még ebben az évben be is fut a 2018 novembere óta már a Microsoft esernyője alatt tevékenykedő Obsidian Entertainment sci-fi szerepjátéka, amivel június 8-án ismerkedhetünk meg közelebbről. Kevesen gondolták volna ugyanis, hogy a számos alkalommal bizonyított csapat képes több vasat tartani a tűzbe (ne feledjük: februárban jelent meg az Avowed), ám úgy fest, van elég kapacitás a párhuzamos fejlesztésre.
Olyannyira, hogy a The Outer Worlds 2 minden egyes előzetesével egyre jobbnak és kiforrottabbnak tűnik, a közvetlenül az Xbox Games Showcase után tartott Direct esemény után pedig bátran kijelenthetjük, hogy a humorral átitatott RPG lehet a zsáner idei fénypontja a mindenkit letaglózó Clair Obscur: Expedition 33 mellett.
A csaknem 30 perces betekintés során a The Outer Worlds 2 összes fontosabb aspektusát megnézhettük közelebbről, így messze nem csak annyi derült ki, hogy minden több lesz és jobb – ez lényegében evidensnek mondható, hiszen a Microsoftnak köszönhetően több idő és pénz jutott a fejlesztésre. Az első és legfontosabb dolog, hogy a készítők elmondása alapján egy ízig-vérig Obsidian-játékkal van dolgunk, amelyben kiemelt szerep jut a párbeszédeknek, valamint a képességeknek, melyek nem csupán a dialógusok, de a hétköznapi problémák (például egy zárt ajtó kinyitása) is jó szolgálatot tesznek.
Ami a rétegeket illeti, a játékstílust nagyban befolyásoló skillek (amikből kevesebb van, mint az első részben, cserébe viszont mindnek van értelme) mellett úgynevezett traiteket is választhatunk a kaland során, melyek tovább színesíthetik a beleélést – a „Dumb” nevezetű traittel például olyan buták lehetünk, hogy azt a hagyományos fantasy RPG-k barbárjai is megirigyelnék. Mivel azzal a csapattal állunk szemben, aminek a Fallout: New Vegast is köszönhetjük, természetesen a perkek sem maradnak ki a szórásból, ráadásul többet is kapunk belőlük, mint a sivatagi túrában, szóval jó előre dörzsölhetik a tenyerüket azok, akik az elvetemült buildekben lelik örömüket. Szintén ehhez kapcsolódnak az úgynevezett flaw-k (hibák), amik között olyan abszurd dolgokat találhatunk, mint a kattogós térd (alapjáraton gyorsabban haladunk, ám guggolásból felállva kattan egyet a térdünk, amit még a szomszéd szobában is hallanak), a kleptomániás (néha elég ránézni egy tárgyra ahhoz, hogy a karakterünk automatikusan ellopja) és a napba nézés (ha sokat vizsgáljuk az égitestet, rosszabb lesz a látásunk).
A kép forrása: Steam
Mindez szép és jó, na de mi a helyzet a többféleképpen megoldható küldetésekkel? Nos, mindenki megnyugodhat, a cég korábbi címeihez hasonlóan a The Outer Worlds 2 feladatait is számos módon teljesíthetjük, amit be is mutattak nekünk a szakik a The Bridge nevű misszióval. A szokásos „lőjünk szét mindent, ami mozog” és „maradjunk az árnyékok között” forgatókönyv mellett olyan opciókat is mutattak nekünk a fejlesztők, mint például a címadó híd teljes megkerülése, valamint az egyik társunk feláldozása, szóval egyáltalán nem lesz megkötve a kezünk a feladatok abszolválása során – bízzunk benne, hogy a többi misszió keretében is hasonlóan nagy szabadságot kapunk.
És ha már így szóba kerültek a társak, kiderült, hogy ezúttal hatan szegődhetnek az általunk terelgetett ügynök mellé, akik – jó szokás szerint – kidolgozott háttértörténettel rendelkeznek, megfelelő mennyiségű beszélgetés után pedig még küldetést is adnak, szóval mindenképp érdemes közelebbről is megismerkedni velük. Az ígéretek szerint mind a kompánia tagjai, mind pedig a különböző frakciók jobban illeszkednek majd a világba és a sztoriba, mint az előző felvonásban, a különböző csoportosulások tagjai pedig egyedi ismertetőjegyekkel rendelkeznek, így már messziről tudni fogjuk, kikkel van dolgunk. Apropó sztori: a brigád felfedte, hogy ezúttal némileg komorabb történettel állunk szemben, amelyhez értelemszerűen a látvány is igazodik – persze azért így sem maradunk fekete humor nélkül, ami leginkább a fegyverek terén érhető tetten.
A kép forrása: Steam
Merthogy flintákkal kapcsolatban aztán tényleg elszállt a fantázia, hiszen többek között tumorvető (!), reklámokkal bombázó (!) és velünk együtt szintet lépő fegyver is akad a felhozatalban, amik mellett már-már normálisnak számít a kard, amely akkor válik igazán pusztítóvá, ha ritmusra sikerül vele kaszabolni. Sokak legnagyobb örömére a kicsinyítő szerkentyű is visszatér, most már ráadásul el is taposhatjuk az összezsugorodott ellent. Ha pedig minden kötél szakad, a The Outer Worlds 2 saját BFG-jével (ezt láthatjátok fent) fordíthatjuk meg a dolgok állását, a gyilokszerszám ugyanis mindent elpusztít, ami az útjába kerül.
Persze mit ér a változatosság, ha nem jó a gunplay, ugye? Ettől szerencsére senkinek sem kell tartania, az Obsidian ugyanis aláhúzta, hogy minden fegyver másként viselkedik (és máshogy is szól), ráadásul mozgás terén is alaposan kibővült a paletta, hiszen dupla ugrásokkal, becsúszásokkal és parkour mutatványokkal is feldobhatjuk az összecsapásokat – amiket egyébként külső nézetből is átélhetünk, ha valaki esetleg nem kedvelné az FPS-eket. Jól hangzik, nemde? Nagyon is, ami pedig a legjobb, hogy nem kell az ünnepi időszakig várni a program kipróbálására, mivel a The Outer Worlds 2 – dobpergés – 2025. október 29-én kerül fel a boltok polcaira – üröm az örömben, hogy 80 dolláros árcédulával, mivel a Microsoft már korábban elárulta, hogy vastagabb ceruzára vált. Mi szurkolunk, hogy legalább olyan jó legyen a program, mint amilyennek a Direct alapján tűnik, ráadásul ne feledjük, hogy a Grounded 2 is bejelentésre került az Xbox Games Showcase során, szóval nem túlzás azt állítani, hogy ég az Obsidian keze alatt a munka.
A borítóképek forrása: Steam