A Telltale már művészi szintre emelte az epizódokra bontott játékokat, egybe szerintem ki sem tudna adni programot. De nem baj, őket ezért szeretjük. Azonban a buliba a Square Enix is beszállt, és először a Hitmant szedte darabokra – sőt, most már három szezonra –, majd a várva várt Final Fantasy VII remake-et daraboltatta fel, mint Jason Voorhees a tiniket. Potenciált látva eme üzleti modellben, szeretnénk a kiadók figyelmét felhívni olyan címekre, amiket üzleti szempontból vétek lenne kihagyni az epizodikus megjelenési listáról.

5. FIFA 18

A FIFA jelenleg szezononként jön, de nem igaz, hogy az EA még nem jött rá, mennyi lehetőség lenne egy meccsenként kiadott FIFA-játékban. Egy mérkőzés úgyis 90 perc játékidőt adhat, plusz a menedzsment rész még néhány extra perc, esetleg meg lehetne fűszerezni egy edzéssel is és voila: máris megvan egy epizódra 2-3 órányi játékidő. Persze, a DLC-ket továbbra is lehetne adagolni, epizódonként extra mezekkel és játékosokkal, és az sem utolsó szempont, hogy a végén az egészet ki lehetne adni több különböző kiadásban is. Egybecsomagolt változat, csak a játékosokat tartalmazó változat, csak a meccseket tartalmazó változat stb. Tiszta haszon lenne! Kivéve, hogy elég tisztességes őrszolgálatot kéne állítani az EA székháza köré, hogy a dühödt FIFA-rajongók ne gyújtsák rájuk a kócerájt.

4. Assassin’s Creed: The Series

Az Assassin’s Creed-sorozattal tökéletesen lehetne követni a Hitman vonalát, vagyis az egyes területekkel lehetne megtölteni az egyes epizódokat. Ezt ráadásul akár szezonálisan is el lehetne osztani, ha több város van az adott játékban, és annak több kerülete. Az első szezonban megkapnánk, mondjuk Párizs kerületeit, aztán Velencét, utána Londont, és így tovább. Egész hosszú évekre lehetne tervezni azzal az egy szem Assassin’s Creeddel, nem kéne minden évben újat kitalálni. És talán, akkor működőképes játékot is kapnánk.

3. Call of Duty: Infinite Warfare

Itt most kifejezetten az Infinite Warfare-ban látom a lehetőséget, ugyanis azzal, hogy kilépett a csillagok közé, az epizodikusság tárházát nyitotta meg. Külön epizódot kaphatna a Föld, külön részt a Hold, a Mars, és így tovább. A DLC kínálat meg a szokásos csicsa-kiegészítőkről szólhatna. És mivel egy-egy helyszínt fél óra alatt bejárhatnánk, még nyűg sem lenne vele, a többjátékos módot meg intézni lehetne 2-3 térképpel epizódonként. A végére még így is hosszabb játékot kapnánk, mint egy „teljes értékű” CoD esetén… Bár az Activisiont ismerve, drágább is lenne, jóval.

2. Half-Life 3

Tudom-tudom, van már ilyen, úgy hívják, Half-Life 2 Episode One és Two… De akkor is, mekkora lenne már, ha a Valve visszatérne ehhez az általa már kipróbált módszerhez, és elkezdené kiadni epizodikusan a nyílt világú Half-Life 3-at. Jöhetne a Half-Life 3: Episode One, tíz évvel később az Episode Two. Aztán elkezdhetnék pletykálni, hogy készül a Half-Life 4, és mi tanakodhatnánk, hogy vajon mi jelenik meg legközelebb: a Half-Life 3: Episode Three vagy HL4? Hm… Half-Life 3: Episode 3 – dupla hármas, ilyet nem is tudna a Valve.

1. Mass Effect: The Telltale Series

Epizodikus Mass Effect? Talán ennek még jól is állna, hiszen eléggé filmszerű, hogy tévésorozat-szerűvé váljon. Elhagyhatnánk a mellékküldetéseket és az RPG elemeket, ezekkel a Bioware a trilógia végére már úgyis csak nyűglődött, és csak a fősodorra koncentrálhatnánk, megtartva a választási lehetőségeket, és minden epizód egy bolygót dolgozhatna fel. Méltó kihívója lenne a Telltale-játékainak. Sőt, akár csinálhatnák is ők, ha már a Borderlandsból is epizodikus játékot készítettek. Mass Effect: The Telltale Series. Hogy hangzik?

Természetesen mindezt csak viccnek szántuk, de néha a játékipar szül olyan csodákat, mint például a Hitman, aminek epizodikussága felett személy szerint a mai napig nem tudok dűlőre jutni. És ti melyik játékokat vagy játéksorozatok jövőbeni tagjait látnátok „szívesen” epizodikus lebontásban?