Bár azt eddig is lehetett sejteni, hogy valami készülődik a The Division háza táján, hiszen a Massive eléggé hallgatott a harmadik évre vonatkozó terveivel kapcsolatban, az csak múlt héten vált hivatalossá, hogy bizony érkezik a folytatás. Hogy pontosan mire is kéne számítanunk, azt jelenleg még nem tudjuk, az Ubisoft bővebb információkat az E3-ra ígért, annyit azonban addig is elárultak, hogy a második rész célja az előd hibáinak javítása.

Azt azért lássuk be, hogy ez a kijelentés elég sok mindenre ráhúzható. Bár a The Division koránt sincs olyan rossz állapotban, mint amilyenben a megjelenésekor volt, azért így is akad benne elég furcsaság és hiányosság, ahol bőven lehetne még fejlődni egy számozott folytatással. Ezt észben tartva mi is elgondolkodtunk, hogy egész pontosan mit is várunk így látatlanban a Tom Clancy's The Division 2-től.

5. Kerek, lezárt sztori

Bár a The Division kampánya kifejezetten élvezetesre sikeredett, és a végjátékkal ellentétben már megjelenéskor is sokan dicsérték, azért a sztorin még lehetett volna mit csiszolni. Az eleje még izgalmasan indult, azonban mintha a történet írói nem tudták volna eldönteni, mire akarnak fókuszálni. Arra, hogy milyen gyorsan és milyen ijesztő mértékben szét tud esni az emberi civilizáció, vagy Aaron Keenerre és az ő sorsára. Így, hogy a történet nem kötelezte el magát egyik szál mellett sem, az egész ellaposodott, ráadásul a befejezés is teljesen semmilyenre sikeredett.

Épp ezért a folytatáson sokat dobhatna egy összeszedettebb, feszesebb sztori, mely egyrészt választ ad a felmerült kérdéseknek legalább egy részére, másrészt pedig lehetőséget ad nekünk, hogy szemtől-szembe kerüljünk Aaron Keenerrel.

4. Élő város

A The Division esetében a fejlesztők igen részletesen lemodellezték Manhattan középső részét, azonban ez a hatalmas térkép valahogy üresnek, élettelennek hatott. Ez egyrészt tökéletesen érthető, hiszen mégiscsak egy himlőjárvány után járunk arra, mikor a lakosság nagyja már elmenekült vagy meghalt, ez a jórészt üres város egy idő után ettől függetlenül elég unalmas háttér lett.

Persze a folytatásban is elég abszurd lenne emberekkel tömött utcákon sétálgatni, azért az például sokat dobna a hangulaton, ha láthatnánk, ahogy a civilizáció lassan visszatér az általunk már rendbe rakott városrészekbe. Érdekes lenne például, ha az elején még a kaján vitatkozó emberek egy idő után összefognának és nekilátnának renoválni a házakat, elhordani a szemetet, vagy valami ilyesmit csinálni. Így nem csak az átvezetőkben hallhatnánk társainktól, hogy milyen jó munkát végzünk a rend helyreállításával, hanem a saját szemünkkel is láthatnánk, ahogy New York (vagy a folytatás helyszíneként szolgáló bármelyik másik város) lassan tényleg talpra áll.

3. Division Tech a Dark Zone határain túl

Az 1.8-as frissítéssel megjelent a játékban az optimalizálás, mely lehetőséget biztosít nekünk, hogy növelhessük, egészen a maximálisig húzhassuk egy-egy felszerelésünk statisztikáit. Így nem kell akár napokat beleölni a farmolásba, arra várva, mikor esik a tökéletes fegyver, helyette egy „problémásabb” darabból is tökéletes tárgyat csiszolhatunk. Ez az eljárás viszont Division Tech segítségével működik, azt pedig kellő mennyiségben csak a Dark Zone falain belül találhatunk.

Alapvetően nekem semmi bajom a Dark Zone jelenlegi helyzetével, és annak ellenére is szeretem a helyet, hogy általában egyedül megyek be farmolni, de megértem azokat is, akik be nem tennék oda a lábukat. Azonban mivel Division Tech viszonylag nagy mennyiségben csak itt érhető el, ezért ezek a játékosok is kvázi be vannak kényszerítve a Dark Zone-ba, ha optimalizálni szeretnék a felszerelésüket. Ezt a hibát felismerték a fejlesztők is, és hamarosan elvileg a napi és heti küldetések mellé is járni fog Division Tech, ezt a rendszert pedig szívesen látnánk a folytatásban is.

2. Átláthatóbb hátizsák

A The Division egy looter shooter, ennek megfelelően pedig egy-egy küldetés vagy tűzharc során rengeteg tárgyat kaphatunk, melynek körülbelül a 99%-a számunkra használhatatlan szemét. Ilyenkor lesz különlegesen kellemetlen a tény, hogy a játékban kifejezetten nehéz kezelni a felszerelésünket, sokan azt mondják, ez lényegében egy teljes munkaidős állás, ha az ember normálisan akarja csinálni.

Épp ezért üdvözítő lenne, ha a második részben átdolgoznák és jobban átláthatóvá tennék ezt a rendszert. Sokat javíthatnának az élményen, ha például a mesterlövész puskák szétbontásakor nem szólna mindig a program, hogy a fegyverrel együtt egy szürke távcsövet is szét fogunkk szedni. De az is kifejezetten jól jönne, ha a páncélok módosításánál látnánk a listában az adott helyre beszerelhető összes fejlesztést, nem csak azt, ami még szabad, valahogy úgy, mint a fegyverek esetében.

1. Beváltott ígéretek

Ez a pont elsőre talán kicsit triviálisan hangzik, azonban a The Division is pont ezen bukta a legnagyobbat. A bejelentés után mutattak nekünk nem egy, nem kettő remek előzetest, melyek gyakorlatilag az egekbe tornázták az elvárásokat, amikhez végül a kiadott játék nem tudott felnőni. Bár a The Division már a kezdetekben sem volt kifejezetten pocsék alkotás, sokan csalódtak benne, hiszen látványosan gyengébben muzsikált minden téren, mint amit a trailerek sejtetni engedtek, és ez rányomta a bélyegét a játék teljes pályafutására.

Épp ezért fontos, hogy a második rész esetében az Ubisoft csak olyasmit ígérjen, amit aztán be is tud tartani. A játékosok egy része valószínűleg már eleve fenntartásokkal közelít a The Division 2-höz az első résznek a félresikerült rajtja miatt, és a sorozat aligha vészelne át még egy olyan rögös és viharos nyitást, mint amit az előd produkált.