• Törölték a The Last of Us Online-t
  • A széria multiplayer mellékágát
  • A Naughty Dog szerint minden erőforrást elvitt volna a program támogatása
  • Méghozzá az egyjátékos címek kárára

Még október elején írtunk arról, hogy komoly gondok lehetnek az eredetileg a The Last of Us Part 2-höz készülő, végül azonban önálló címmé váló multiplayer mellékág fejlesztése körül, ami a Kotaku beszámolója alapján egyenesen jegelve lett – Jason Schreier egyébként már májusban arról írt, hogy nincs minden rendben a munkálatokkal kapcsolatban. A meglehetősen ambiciózus, live service kategóriában induló program sorsa tehát jó ideje erősen kétséges (dacára annak, hogy a kreatív igazgató optimistán értekezett róla novemberben), a Naughty Dog azonban most pontot tett a találgatások végére, egy rövid közleményben adta ugyanis a rajongók tudtára, hogy már soha nem fog elkészülni a The Last of Us Online névre hallgató opusz.

lastonilie.jpg

Az indoklás szerint, ahogy egyre mélyebbre ásták magukat a munkálatokba, és kezdett el körvonalazódni, miként is fest a játék, úgy vált egyre világosabbá, hogy annak kiadása és későbbi támogatása minden erőforrást elszipkázna a többi projekttől, ergó az egyjátékos címek kárára tudnák csak elkészíteni a multiplayer mókát. "Két út állt előttünk: vagy egy live service stúdióvá válunk, vagy továbbra is a Naughty Dog örökségét meghatározó single player programokra koncentrálunk" – fogalmazott a PlayStation család talán legtehetségesebb csapata. A cég pedig nem véletlenül alkalmazott többes számot a jövőben érkező játékokat illetően, mivel újfent megerősítette, hogy egyszerre több vasat tart a tűzbe, ám sajnos egy apró morzsát sem kaptunk azzal kapcsolatban, hogy köztük van-e a The Last of Us Part 3. Az mindenesetre már biztos, hogy nem fogunk közösen bujkálni a kattogók elől.