Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a Creativ Assembly fejlesztőinek minden eddiginél nagyobb várost kellett felépíteniük, hisz Karthágó az ókori méretek szerint valódi metropolisz volt. A legnagyobb kihívást a csapat számára a történelemhű megvalósítás adta: nem elég, hogy reálisan kellett megtervezni Karthágót, de a játék működését is figyelembe kellett venni, hogy a program mögött dolgozó mechanizmust ne akadályozza a helyszínek kidolgozása.
Összesen 40 egységet irányíthatunk majd a csaták során, ami persze sok ezer katonát, hajót, ostromgépet jelent -- mivel Karthágót évekig ostrom alatt tartották a rómaiak, kell is a nagy szám. Igen ám, de ennyi egység irányítása már bonyolult lehet, ezért a Creative Assembly végre megvalósítja a TW-rajongók legnagyobb álmát: lesz taktikai térkép, amin felülnézetből vehetjük szemügyre a csatateret.
A következő fejlesztői naplóban a barbárokról lesz szó.