• A Huawei közzétette 2019-es üzleti beszámolóját
  • 19%-kal nőtt a bevételük 2018-hoz képest
  • A nyereségük 62.7 milliárd jüan volt

A mai napon sor került a Huawei éves üzleti beszámolójára, melyből kiderült, hogy a gyártó további növekedéssel zárta a 2019-es esztendőt.

A cég bevételeve 858.8 milliárd jüan volt a tavalyi évben, ami 19.1%-os növekedést jelent 2018-hoz képest. Emellé 62.7 milliárd jüan profit társult, amely szintén javulás az egy évvel korábbihoz képest - igaz, az 5.6%-os növekedés a legalacsonyabb az elmúlt három évet nézve.

huawei-2019-fy.jpg

Ha a régiók szerinti lebontást nézzük, akkor kirajzolódik, hogy a javulás elsősorban Kínának köszönhető, ahol 36.2%-kkal nőttek a bevételek, ezzel pedig a teljes forgalom 59%-a köthető ehhez a piachoz. A második legnagyobb továbbra is az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet, Afrika), ahol stagnáltak a bevételek, míg az ázsiai-óceániai piac 14%-os visszaesést produkált, Amerikában ellenben közel 10%-kal nőttek a bevételek.

A beszámolóból kiderült az is, hogy a Huawei tavaly a bevétele 15.3%-át, összesen 131.7 milliárd jüant költött kutatásra és fejlesztésre, ami közel 30%-kal több, mint tavaly. És hogy mennyire hangsúlyos ez a terület, azt jól mutatja, hogy a dolgozók majdnem fele (több mint 96 ezren) ebben az ágazatban tevékenykednek a vállalaton belül.

Támogasd te is a PC Gurut!