Az Xbox One megjelenése egyre közelebb van, ha minden igaz, a gép még november vége előtt elstartol az Egyesült Államokban és pár nyugat-európai országban. Ennélfogva a napokban több hírt kapunk a konzolra érkező első játékokról, mint amilyen a Forza Motorsport 5 is. Bár azt gondolhatnánk, hogy egy autóversenyes program körül túl nagy felhajtás nem csapható, a helyzet az, hogy a Microsoft sorozatos botrányai sajnos a játékokat is utolérik. Először az "ingyenes" Killer Instinct röhejes mennyiségű tartalma verte ki a biztosítékot, majd a Call of Duty: Ghosts felbontásán háborodtak fel a játékosok, hogy csak még idegesebbek legyenek a Dead Rising 3 jelengenerációs (és eléggé látványos) gyökerei miatt. Eddig tehát úgy tűnt, a Forza 5 lesz a biztos pont, az egyetlen játék, ami körül nem csapható patália: 1080p, 60 fps, rengeteg autó és pálya... mi sülhetne el rosszul, nemde?

Nos, a válasz a DLC-k képében érkezett. Azt ugye már rég hírül adtuk, hogy összesen 60 autó lesz megvásárolható a Forza 5-höz utólag, 10-es bontásban, hat DLC formájában, amiket a kor divatjának megfelelően előre is bezsákolhatunk, á la season pass. Ezt mindenki el is fogadta volna, ám pár napja egy szerencsés Xbox One előrendelő idő előtt megkapta a konzolt, az online felület információi alapján pedig kiteregette, mekkorák is a gépre készült játékok. A Forza 5 31 gigabájtot nyom -- bőven eleget ahhoz, hogy tele legyen tartalommal. A játékosok egy kis, de hangos része máris csalást kiáltott, mondván, a Turn10 a lemezen tárolja majd az autókat, a DLC-k pedig csak feloldják az egyszer már kifizetett tartalmakat, gyakorlatilag kétszeres ár megfizetésére kényszerítve a vásárlókat.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A helyzet odáig fajult, hogy Dan Greenawalt, a Forza-sorozat kreatív agya interjút adott az OXM-nek. Dan kőkeményen megmondta a frankót: a játékosok tévednek, nem tudják, mekkora meló van egy-egy autómodell elkészítésével, és alaptalanul anyáznak ahelyett, hogy tájékozódnának kicsit. Greenwalt állítása szerint a Forza 5 egyetlen autómodelljének elkészítése 6 hónapos, azaz féléves (!) munka. Rengetegen dolgoznak ezeken a 3D-s objektumokon, és azok, amiket a DLC-khez terveztek, még nincsenek készen, ergo sehogy sem kerülhetnek rá a már sorozatgyártásba küldött Forza 5 lemezekre. A csapat hullámokban dolgozott, hogy utolérje magát: az első 200 autó készült el 3-4 hónappal ezelőtt, majd az a tíz, amik az első napi DLC-vel is elérhetők lesznek. Tehát a kocsik csak akkor készülnek el, amikor a pakk megjelenik Xbox Live-on, az időbeosztás nagyon szoros a Turn10-nél.

"Ha vadonatúj autót akarsz betenni a játékba, olyan későn kell elkezdeni a munkát, amilyen későn csak lehet, ami azt jelenti, hogy olyan későn leszel kész, amikor csak lehet. És ezért működtek nekünk olyan jól a DLC-k, mert így jókor tudjuk elkészíteni az első fejlesztési fotókat. Nem tartunk vissza semmit." -- magyarázta Dan.

A Forza-sorozat mindig is híres volt arról, hogy sokszor a híres autógyártók legújabb modelljeinek megjelenésével egy időben szállította le azok digitális változatait, méghozzá a lehetőségekhez képest egész életszerű formában. Csakhogy a gyártók által hivatalosan kiadott specifikációk egészen a gyártás megkezdéséig változhatnak, így a csapat kénytelen sokáig húzni a munkálatokat.