Nem áll valami jól a Titanfall-széria szénája. Ami néhány évvel ezelőtt egy elégedetlen hackerrel indult, 2021-re egy, az egész sorozatot érintő problémává nőtte ki magát. Egy rövid összefoglaló azoknak, akik esetleg nem követték az eddigi eseményeket (bővebben ITT tájékozódhatnak). 2018-ban egy Jeanue nevű sértődött Titanfall-játékos, kihasználva a játék multiplayer szervereinek hírhedten instabil kódját, és a Respawn által befoltozatlan biztonsági réseket, hackekkel kezdte bombázni a játékot, mely egy éveken át folytatódó harccá vált közte és a támadásait a legkülönbözőbb módszerekkel elhárítani, megkerülni próbáló Titanfall-közösség között. Az események az utóbbi bő fél év során kapcsoltak durvább sebességre: hackertámadások kezdték érni a Titanfall 2-t is, célirányosan, egyes játékosok és streamerek számára ellehetetlenítve a csatlakozást (részletesebben ITT), melyek hátterében a Remnant Fleet néven elhíresült, a játék megmentésén fáradozó rajongói közösség és vezetője, RedShield szerint, szintén Jeanue állt, miközben a Respawn a jelek szerint nem tett többet, mint semmitmondó ígéreteket posztolt Twitteren, melyekben folyamatosan ígérgették, hogy a megoldás úton van.

Drasztikus lépések

Ezután került sor egy olyan eseményre, melyre már a Respawnnak és a szélesebb közönségnek is fel kellett figyelnie: július 4-én egy ismeretlen, elkeseredett Titanfall-játékos úgy döntött, radikális lépéshez folyamodik, és meghackelte az EA/Respawn páros sikerjátékát, a szintén Titanfall-univerzumban játszódó Apex Legends-et, a hacket ellátva a savetitanfall.com oldal címével, melyet a Remnant Fleet üzemeltetett közösen, más rajongói táborokkal, hogy minél több információt megosszanak a problémáról. A savetitanfall.com tagjai elhatárolódtak a hacktől, az akció azonban a figyelem mellett egy nagyobb problémára is rávilágított: a Respawn felelősséghárító reakcióiból kiderült, hogy a 20 eurós áron kínált, játszhatatlan Titanfall-részek karbantartásán összesen 1-2 ember dolgozik csak aktívan.

A megrázó információk után, július 28-án, egy p0358 nevű felhasználó, a Remnant Fleet oszlopos tagja, hosszas Medium postban fejtette ki, hogyan lehetne megoldani a Titanfall problémáit (bővebben ITT). A szituáció ezen a ponton egyértelmű volt mindenki számára: adott egy vagy több rosszindulatú hacker, egy minden tekintetben hanyag, a játékosaikkal nem foglalkozó kiadó és fejlesztőcsapat, és egy maroknyi eltökélt játékos, akik minden erejükkel próbálják megmenteni a játékukat, és legalább valamilyen segítséget kapni ehhez a Respawn-tól.

Dupla csavar

Egészen múlt hétig. Ekkor ugyanis felkerült egy 40 oldalas pdf a savetitanfall.com oldalára, a projekt Remnant Fleeten kívül dolgozó tagjaitól, mely igen komoly hidegzuhanyként ért minden támogatót (jómagamat is beleértve). A dokumentum ugyanis képernyőképekkel bizonyítja, hogy még ha volt is eredeti hack, az utóbbi időszak Titanfall 2-es támadásai és a július elején történt Apex Legends hack mögött nem más áll, mint a Remnant Fleet keménymagja, RedShielddel és p0358-al az élen, akik titkos Discord csatornákon a támadások kitervelésén túl a gamer sajtó célirányos félreinfomálását is kitárgyalták, mindezt a Titanfall Online Revival érdekében – mely a Titanfall ázsiai piacra szánt free-to-play változata volt, és melynek ingyenes újjáélesztésével úgymond vissza akarták adni a közösség kezébe a Titanfall-franchise irányítását, ha már a Respawn erre képtelen.

Ezen a ponton túl, kérlek titeket, hozzám hasonlóan kezeljetek minden friss információt nagymértékű kételkedéssel. A kibukott infók alapján erősen vitatható, hogy Jeanue pontosan meddig volt aktív, és valóban próbálkozott-e a Titanfall 2 feltörésével is, vagy az már csak teljes mértékben a Remnant Fleet akciója volt, melyhez a nevét egyfajta közös ellenségképként vetették be (ha valaki másnak is beugrott erről a Ghost in the Shell: SAC Nevető Embere, a távolból emelem felé kávéval teli bögrémet). A Titanfall Online Revival-t Discordon elvileg többször is belengették a Remnant Fleet tagjai, miközben megjegyzem: mivel az EA a Battlefield 2 és 2142 hasonló Revive projektjét is lelőtte, miközben azok a játékok évek óta nem szerezhetőek be jogtisztán és még a legális példányokkal sem lehet multizni, ennek a tervnek a rációja szerintem a nullával egyenlő.

Hazugságok hálójában

A pdf megjelenése óta a Titanfall közösség gyakorlatilag kettétört: a megtépázott Remnant Fleet mellett létrejött az előbbit elítélő, a pdf-et is publikáló NoSkill, miközben RedShield és p0358 is kitartanak amellett, hogy az egész nyomozás átverés, a közösség ellen irányuló támadás, meghamisított információ. RedShield többek között felajánlotta az ügyet igen mélyen lefedő Upper Eschelon Gamers YouTube csatorna üzemeltetőjének, hogy személyesen megmutatja neki az állítólagos titkos Discord csatornákat, és megpróbál magyarázatot adni az eseményekre, miután az UEG az Eurogamer mellett a legfőbb megvezetett médiaplatform volt, akiktől sokan átvették RedShield és társainak állításait és nyilatkozatait, melyek a jelen állás szerint félrevezetések vagy konkrét hazugságok voltak (erről pedig ITT olvashattok).

Röviden és tömören összegezve: áll a cirkusz, ég a ház, miközben mindez elkerülhető lett volna, ha a Respawn az Apex Legends babérjain nem egy-két emberrel üzemelteti a Titanfallokat, és nem ignorálja közel három éven át a rajongók reklamációját. Azt pedig, hogy ezen a ponton mi fog még kisülni ebből az egészből, és ami a legfontosabb, garantáltan, stabilan játszhatóak lesznek-e ismét a Titanfall-játékok, személy szerint már tippelni sem merem. Az eseményeket mindenesetre nagy figyelemmel fogom követni.