Az alábbi videót megtekintve először a végtelen szomorúság kerített hatalmába, majd logikusan is átgondoltam a látottakat: nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani egy multis lövöldözésre kihegyezett Helldivers 2-t a lopakodásra kihegyezett Metal Gear Soliddal, ha az ellenfelek érzékeléséről van szó. Bár az is igaz, ha az NPC-k életösztöneit nézzük, akkor a 2024-es Indy-nek illene hoznia a '98-as Half-Life szintjét, az optimalizáció, rombolhatóság és tükrök működése pedig már csak hab a visszafejlődés tortáján. Száz szónak is egy a vége, eléggé sarkított példákat láthatunk az alábbiakban, de ettől még érdemes megnézni, miket tudtak régen a fejlesztők:

Nagy szívfájdalmam, hogy a tavalyi év (számomra) legkellemesebb meglepetésében, az Indiana Jones and the Great Circle-ben s*gghülyék voltak az ellenfelek, de szerencsére minden más annyira vitt magával, hogy meg tudtam bocsájtani ezt a készítőknek. Nem sok ilyen játék van azonban, ami ennyire el tud varázsolni, szóval a videó után csak még szomorúbban fogom konstatálni, ha egy-egy új címben nem úgy törik az ablak, nem úgy fodrozódik a víz, vagy  csak simán mozdíthatatlanok a tereptárgyak. És ti?