A Welcome to Derry egy dologban már most jobb, mint a közel tíz éve futó Stranger Things

A kisváros, ahol a gyerekek halála nem kelt pánikot.

Októberben elrajtolt a Stephen King-regény inspirálta Az-előzménysorozat, az It: Welcome to Derry, novemberben pedig megkaptuk az első négy részt a Stranger Things ötödik évadából is, ami a sikersorozat mindent lezáró, utolsó etapja. A Stranger Things megalkotóit, a Duffer testvéreket bizonyítottan inspirálta a horrorkirály Az-regénye, és hát tagadhatatlanul akad is némi hasonlóság a két világ között: amellett, hogy a főszereplők gyerekek, elsősorban ők azok és nem a felnőttek, akik kénytelenek szembenézni egy gonosz természetfeletti entitással, ami a világukat fenyegeti. Bár mindkét széria megérdemli a hype-ot, egy dologban már most lényegesen jobb a Welcome to Derry, mint a Stranger Things, ami voltaképpen öt évada küzd ugyanazzal a problémával. 

Na de mi is a konkrét probléma a Stranger Things-zel? A negyedik évad végén Hawkins városa szó szerint kettéhasad, amikor Vecna átszakítja a határokat a valóság és Tótágas között. Ennek ellenére az ötödik évad elején egész egyszerűen túl gyorsan visszaáll a normális élet, és bár ahogy azt a kritikánkban is írtunk, „akárcsak a valóságban, az élet még a legnagyobb fenyegetések közepette is megy tovább", Hawkins lakói szinte alig-alig reagálnak arra, hogy keletkezett egy furcsa repedés a városon, a gyerekek sorra tűnnek el, közben pedig katonai karantén alatt van a település. Ahogy azt a SlashFilm is megjegyzi, mindez elég hihetetlen, egy kisvárosban ugyanis a valóságban egyetlen gyerek eltűnése is óriási riadalmat keltene, nemhogy több brutális haláleset is. Bár már a korábbi évadokban is furcsa volt, hogy főhőseinken kívül a város lakói teljesen passzívan viselkednek, az ötödik évadban ez a fajta érdektelenség még inkább zavaró a nyilvánvalóan nem mindennapi történések fényében. 

Ezzel ellentétben Derry város lakóit láthatóan folyamatosan nyomasztja a gyerekek eltűnése, Pennywise, a gyilkos bohóc pedig mindvégig a háttérből manipulálja őket. Az HBO-s sorozat a kisvárost élő, komplex közösségként ábrázolja, szemben a netflixes szériával, amelyben Hawkins inkább csak „díszletvárosként” funkcionál.

Borítókép forrása: HBO