AAA kategóriás videójátékot fejleszteni ma már egyáltalán nem olcsó mulatság, hiszen amellett, hogy sok esetben több száz alkalmazottat kell fizetni, a színészek sem puszta szívjóságból bújnak az általuk alakított karakterek bőrébe, ráadásul a marketing gépezet sem elégszik meg az apróval. A maratoni hosszúságú stáblistából kiindulva könnyedén azt gondolhatnánk, hogy a márciusban megjelent Assassin's Creed Shadows-nak bérelt helye volt a világ legdrágább játékait tartalmazó listán, a valóság azonban az, hogy néhány modern címhez viszonyítva egészen barátinak mondható a büdzsé – persze azért így sem fillérekbe került a fejlesztés.

Erről nem más, mint a Ubisoft hírhedt vezérigazgatója, Yves Guillemot értekezett egy nemrégiben tartott pénzügyi megbeszélés során (via GamesRadar+), és bár pontos számot nem közölt a CEO, a hozzávetőleges összeg is bőven elég ahhoz, hogy kontextusba helyezzük Naoe és Yasuke kalandját. Guillemot elárulta, hogy több mint 100 millió eurót (~ 116 millió dollár) emésztettek fel a munkálatok (valamint a marketing), ami persze 150 millió is lehet, ám bizonyára nem így fogalmazott volna a vezető, ha nem a 100 millióhoz lenne közelebb a végösszeg.

Első ránézésre ugyan soknak tűnik ez az összeg, a Sony blockbustereivel összevetve azonban hamar világossá válhat, hogy valójában egész olcsón megúszta a Ubisoft – lássuk is gyorsan a számokat! A Microsoft és az FTC mostanra a múlt ködébe vesző pereskedése során derült fény arra, hogy a Horizon Forbidden West elkészítése 212, a The Last of Us Part 2-é pedig körülbelül 220 millió dollárba került, szóval ez a „több mint 100 millió euró” egyáltalán nem mondható vészesnek. Ha netán nem lenne elég mély a szakadék, az Insomniac Games-től kiszivárgott dokumentumok felfedték, hogy a Marvel's Spider-Man 2 útja 315 (!) millió dollárral volt kikövezve, a modern Call of Duty címekre pedig még ennél is sokkal többet áldozott az Activision, az Assassin's Creed Shadows tehát meglehetősen távol áll attól, hogy az élvonalba kerüljön költségek terén.

A borítóképek forrása: Ubisoft