A sztori 2080-ba repíti a játékost, egy olyan világba, ahol a robotika már a mindennapok része, és a két lábon járó gépek jelenléte legalább annyira természetes, mint ébredés után bedobni egy kávét. Ezt a látszólag idilli világot zavarja meg az a felfedezés, hogy már léteznek olyan fejlett gépek, amelyek képesek elvegyülni az emberek között, miközben maguk sem tudják, hogy a bőr és a hús alatt egy fémváz és egy mesterséges intelligencia dolgozik. A „Hollow Child”-nak nevezett beépülő robotok lelepleződése után az ENSZ kezdeményezésére egy nemzetközi elit alakulat érkezik Japánba, hogy felderítsék, pontosan honnan is származnak a minden képzeletet felülmúló biomechanikus gépezetek. 

Egy csipet innen, egy csipet onnan

Habár a Binary Domain története az eredetiséget még hallomásból sem ismeri, de a Terminátorból, a Szárnyas Fejvadászból és az Asimov-életműből összelopkodott ötletek alapvetően jól működő kombinációt adnak, azaz képesek fenntartani a játékos érdeklődését a folyamatosan támadó robotok leamortizálása közben. Az általunk irányított főhős egy Dan Marshall névre hallgató amerikai kommandós, akinek öt másik elitkatona segítségével kell átverekednie magát Tokió nyomornegyedéből a város központjában található Amada Corporation épületébe. A megannyi robot likvidálásával tarkított cselekmény során lesz egy-két meglepetés és fordulat, a forgatókönyvírók még néhány morális kérdést is bedobtak a tűzharcok közé, sőt, egy csipetnyi romantikának is jutott hely. A történet tehát abszolút elfogadható, ám a lényeg mégiscsak a véget nem érő, folyamatos akción van.

Nincs új a Japán nap alatt

Ahogy a körítés, úgy a játékmenet sem tartogat igazi újdonságokat, főleg azoknak nem, akik már életükben legalább egyszer játszottak a Gears of Warral. A recept itt is hasonló: fedezékről fedezékre haladunk előre, és a nálunk lévő arzenál (pisztoly + speciális karabély + szabadon választható fegyver + gránátok) segítségével aprítjuk a folyamatos túlerőben lévő gépseregeket. A pusztítást átvezető videók, speciális feladatok és főellenfelek színesítik, és bár a Binary Domainben nyoma sincs a csilli-villi, neonfényes jövőképnek, azért a helyszínek kellően kontrasztosak ahhoz, hogy a játékos ne unjon rá az alapvetően önismétlő akcióra. 

A ránk támadó ellenfelek okosnak éppen nem nevezhetőek, viszont legalább sokan vannak, és a felhozatal változatosságára sem lehet panasz (lesz kicsi, nagy, nagyon nagy és még nagyobb). A játék ráadásul rendelkezik egy speciális amortizációs rendszerrel is, így miközben ólommal szórjuk a fémtesteket, megcsodálhatjuk a burkolatok és az alkatrészek szisztematikus leválását, és itt a lábak/kezek/fejek elvesztése sem feltétlenül jelenti az ellenfelek végét, hiszen a robotok az áramköreik utolsó szikráját is kihasználják, hogy a padlóra küldjenek minket. Lábak híján kézzel vonszolják magukat felénk, és a fej hiányában is változatlanul tüzelnek, igaz néha már nem ránk, hanem pont az ellenfeleinkre.

Csapatjáték

Az akció ugyan nem nyújt újdonságokat, ennek ellenére bőven megvan az élvezeti faktor, és a Binary Domain legnagyobb hiányossága, hogy hiába van velünk minden esetben minimum egy (maximum három) társ, a single player kampány nem rendelkezik kooperatív lehetőséggel, pedig a gépek folyamatos irtásánál csak az lenne jobb, ha mindezt legalább egy barátunkkal közösen vihetnénk végbe. 

A társainkat tehát az MI irányítja, és szerencsére nem csak dísznek vannak, hanem hatékonyan ki is veszik a részüket a csetepatéból. És ez még nem minden, ugyanis a velünk tartó katonákkal lehetőségünk adódik beszélgetni, sőt, alapvető utasításokat (össztűz, fedezés, visszavonulás, stb.) is adhatunk nekik (akár a saját hangunkkal is), és ők lesznek azok, akik felélesztenek, ha túl sok golyót fognánk fel a testünkkel. Ez a szisztéma újfent nem számít újdonságnak, viszont a játékba épített Consequence System figyeli, hogy milyen hangnemben kommunikálunk a bajtársainkkal, illetve még az is számít, hogy mennyire vigyázunk rájuk a tűzharcok során. Ha túl sokszor szólunk be nekik, vagy ha a kelleténél többször találjuk el őket, akkor a bizalmuk csökkenni fog az irányunkba, ami egyrészt azzal jár, hogy nem teljesítik a kiadott parancsainkat, illetve nem feltétlenül fognak kockáztatni értünk, ha egy hevesebb golyózáporban a földre kerülünk. Mindez persze visszafelé is igaz: ha mindig a megfelelő stílusban társalgunk, és nem szórjuk meg őket a robotirtás közepette, akkor lesni fogják minden szavunkat, és pikk-pakk mellettünk teremnek, hogy a mellkasunkba vágják az életet jelentő adrenalin-injekciót.

A jó katona holtig tanul

Modern akciójátékról lévén szó, a fejlődés sem maradhatott ki a repertoárból. A program minden egyes elesett robot után krediteket számol el nekünk, amiket aztán a pályákon elszórt terminálokban költhetünk el felszerelésekre (új fegyverek, lőszer, medkit) és nanomachine kiegészítőre (Shopping menüpont), illetve a fegyvereinket tápolhatjuk több szinten keresztül (Upgrade menüpont) -- és nem csak a sajátunkat, de az éppen velünk tartó társainkét is. Ami érdekes, hogy a „boltban” vásárolt (továbbá az útközben talált) nanomachine extrákat a Status menübe kilépve használhatjuk fel, méghozzá meglehetősen egyedi módon, hiszen egyszerre akár több bónuszt is összekapcsolhatunk, így növelve a katonák életerejét, újratöltési, védekezési vagy éppen kézitusa képességét. A tápolásnak köszönhetően nem csak mi leszünk egyre hatékonyabbak, de a társaink is, így ha van rá mód, akkor mindig érdemes egy kicsit szöszölni a nanomachine kiegészítőkkel a legjobb értékek elérése érdekében. 

Ahogy arra már többször utaltunk, a Binary Domain nem pályázhat az év legeredetibb programja címre, de ettől függetlenül a single player nagyjából tízórányi játékideje bőven szórakoztató. A nagyjából egyórás tutorial részt mondjuk nehéz elviselni (főleg a társunk idegesítő szövegelése miatt), de aztán a program elengedi a kezünket, megjelennek a választható csapattagok, és kezdetét veszi az igazi akció, ami a játék háromnegyedénél egy kicsi ugyan leül, de aztán a befejezésre ismét felpörög.

Multiban gyenge

A kooperatív mód hiánya miatt már keseregtünk kicsit, és a multiplayer miatt sem ujjonghatunk, hiszen a játék ezen része meglehetősen egyszerűre sikeredett. Szinte érezni, hogy a hagyományos játékmódokat (Free for All, Team Deathmatch, Team Survival, stb.) kínáló Versus Modes, és a GoW-os hordát (minél tovább kibírni az egyre nagyobb számban érkező ellenfelekkel szemben) utánzó Invasion menüpontok csak muszájból kerültek a programba. A multi minőségéről persze az mondja el a legtöbbet, hogy lényegében képtelenség élő meccset találni, illetve hiába indítunk egy saját mérkőzést, megőszülünk, mire más játékosok csatlakoznak a játékunkhoz. 

Tisztességes port

Amitől egy kicsit féltünk a PC-s megjelenés előtt, az a portolás minősége volt, azonban a feladatért felelős Devil’s Details végül tisztességes munkát végzett. Kicsit ugyan kényelmetlen, hogy a beállításokat csak a játékon kívül, egy külön programban érhetjük el, de ezen felül nem nagyon van miért fanyalogni. A billentyűzetes/egeres irányítás teljesen rendben van, ha az alapbeállítás nem tetszik, akkor azt is kedvünkre variálhatjuk, a kontrolleres megoldással pedig már eleve nem kellett szenvednie a fejlesztőbrigádnak. Grafikailag a Binary Domain PC-n sem tartozik az élmezőnybe, viszont látszik, hogy foglalkoztak az átírással, hiszen magasabb felbontású textúrákat, és szebben kidolgozott karaktereket kapunk, mint a konzolos verzióban. 

Összességében a Binary Domain nem egy kiemelkedő alkotás, de a maga műfajában kifejezetten szórakoztató darab, érdekes történettel és világgal, és ami még fontosabb, élvezetes játékmenettel. Megéri az árát, főleg, ha az ember az átlagosnál jobban kedveli az akciódús TPS zsánert.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!