Sinner: Sacrifice for Redemption

Sinner: Sacrifice for Redemption teszt

Egy emlékek nélküli emberként haladsz előre a sötétben, nem is sejtvén, hogy mi vár rád, ám ez téged egy cseppet sem késztet meghátrálásra. Bár elméd és múltad homály fedi, mégis szembeszállsz az otthonodat megszálló hét főbűn démonjaival. De milyen áron?

A kínai illetőségű Dark Star stúdió tavaly mutatkozott be jelen cikkünk anyagával, amin már az első képen látszott, hogy nemcsak stílusában, hanem látványában is a FromSoftware játékára kíván hasonlítani. Persze, nem akartak egy puszta klónnal előállni, így két elemmel is megcsavarták az alapreceptet: először is a program csak bossharcokat tartogat számunkra – hasonlóan, mint a Furi és a Titan Souls –, másodszorra meg hősünket nemhogy nem fejleszthetjük, hanem éppenhogy egy tápos karakterrel fogunk visszafele fejlődni. A FromSoftware játékainak rajongójaként úgy estem neki a programnak, hogy azt reméltem, az majd csillapítja idei Souls-éhségemet. Ez többé-kevésbé sikerült.

Egyedül a (félkész) sötétben

A sztori egyszerű, mint a faék: hősünkkel – Adammel – le kell győznünk a hét főbűnt megtestesítő démonokat (na meg a meglepi nyolcadikat), amik mind protagonistánk múltbéli vétségei okán jelennek meg. A történet iránti érdeklődésünket rajzolt átvezetőkkel kívánják fenntartani, de a cselekmény végén váró hatalmas csavar olyannyira kiszámítható és súlytalan, hogy érdeklődésemet, inkább a démonok kaszabolására összpontosítottam.

A harcok során használt irányításnál szinte ugyanazt kapjuk, mint az összes Souls-játéknál. Minden támadásunkkal, blokkolásunkkal és kitérésünkkel fogyasztjuk állóképességünket, emellett minden megkezdett támadásunk és tárgyhasználatunk megkezdésének animációja alatt sebezhetőek vagyunk, így – ahogy a veteránok már megszokhatták – ezt tanácsos észben tartani, és lehetőleg minél megfontoltabban cselekedni karakterünkkel. A harcokat megbolondító csavar a démonokhoz vezető kapuknál kezdődik, ahol is csak úgy tudunk átjutni, hogy képességeink, élet/állóképesség csíkunknak egy részét, illetve felszerelésünk darabjait feláldozzuk, ezzel nehezítve előrehaladásunkat.

Itt jön elő a Sinner egy erőssége, ugyanis ellenfeleink sorrendjével is taktikáznunk kell, mert bár mindegyik legyőzhető kellő odafigyeléssel és precizitással, ám dolgunkat „nagyban” megkönnyíti, ha még birtokában vagyunk annak a kis plusznak (HP, nagyobb sebzés stb.), amivel pont átvészelhetjük az XY ellenség területi sebzését/segítőinek rohamát. Maguk a harcok nem könnyűek, bár a démonok nem lesznek ismeretlenek a műfaj veteránjainak: lesz itt nagydarab, ám lassú; illetve gyors, vékony, főleg területi sebzéssel operáló démon. Általában az alap „üss, fuss, rejtőzz” taktikák bőven elegendőek lesznek, ám még így is kellő kihívást és szórakozást fognak nyújtani.

A Sinner amennyire tisztességesen teljesít a játékmenet oldalán, annyira csapnivaló a látványa. Szinte már úgy éreztem magamat, mintha egy korai bétaváltozattal játszanék, amihez nagyban hozzátesznek a háttérben uralkodó alacsony felbontású és homályos textúrák, a steril kezelőfelület, valamint szegény Adam, aki olyan érzést kelt, mintha lehagyták volna a textúráját, ami pedig azért is vicces, mert vele ellentétben mind a hét ellenlábasa parádésan néz ki.

Mindent összevetve bár a Sinner: Sacrifice for Redemption hordoz magában pár jó ötlet, és 8 alapvetően szórakoztató harcot, a körítés – legyen szó, akár a történetről, akár a látványról – túlságosan is rombolja a program erényeit. A végeredmény emiatt az alacsony ár mellet is a „majd egy leárazás során beszerzem” kategóriába esik.