Úgy tűnik, az indie fejlesztők között mostanában divatba jöttek a körökre osztott stratégiák, amik nincsenek is annyira körökre osztva. Ebbe az elsőre kicsit furának tűnő kategóriába tartozik például a nyáron debütált Othercide, és ezt a zsánert erősíti a Massive Damage legújabb játéka, a Star Renegades is. A fejlesztők azonban nem álltak meg egyetlen műfajnál, helyette merítettek a szerepjátékok és a roguelite címek eszköztárából is, végül pedig mindezt nyakon öntötték egy sci-fi háttérvilággal és stílusosan pixeles grafikával, a végeredmény pedig egy valódi indie gyöngyszem lett.

Ez a valóság csak a kezdet

A Star Renegades történetének főhőse a J5T-1N lajstromszámú drón, aki képes a dimenziók között utazni. Erre a tudására pedig szüksége is van, ugyanis a nyomában ott liheg az egyszerűen csak Birodalomként emlegetett géphadsereg, ami egyik valóságot a másik után kebelezi be, eleget téve a katonákat irányító, Anya néven ismert mesterséges intelligencia minden parancsának. Nincs azonban minden veszve, hiszen az összes dimenzióban akadnak olyan alakok, akik készek felvenni a harcot a megszállókkal, ezeknek az ellenállóknak a csatába vezetése pedig a mi feladatunk lesz.

Persze a hatalmas és nyomasztó túlerő ellen nem lehet mindig győzelmet aratni, de ez nem feltétlen baj. Ha el is bukunk, J5T-1N még mindig átmenekülhet a következő valóságba, és ilyenkor magával viszi az eddigi tudásunkat is, így minden próbálkozásnak egy kicsit jobb esélyekkel vághatunk neki, akárcsak a legtöbb roguelite játékban. Nem árt azonban figyelni, hiszen a játékban helyet kapott egy amolyan nemezis-rendszer is, aminek hatására a Birodalom tisztjei is folyamatosan fejlődnek és veszélyesebb ellenfelekké válnak, ha legyőznek minket. Nagyjából úgy, mint a Shadow of Mordorban.

Talán már a fentieken is érződik, hogy a történet nem épp a legérdekesebb, és néhány villanástól vagy jópofa beszólástól eltekintve a Star Renegadesnek valóban ez a része muzsikál a leggyengébben. A sztori igazából jól bejáratott sablonokból építkezik, és a karakterek is elég egysíkúnak mondhatóak, a küldetések közötti táborozásról már nem is beszélve, ami papíron arra való, hogy embereink összehaverkodjanak, de valójában csak időhúzás az egész. A játékmenet fényében viszont mindez azonnal megbocsátható.

Körökre osztott, mégis folyamatos

Alapjait tekintve a Star Renegades meglehetősen egyszerű: minden küldetés egy véletlenszerűen generált térképen játszódik, mely zónákra van osztva. Ezek között a zónák között lépkedhetünk csapatunkkal, felderítve az érdekesnek tűnő helyeket és folyamatosan közelítve az adott küldetés céljához. Menet közben szerezhetünk DNS-t, amivel hőseinket fejleszthetjük, különböző fegyvereket és más felszerelési tárgyakat, amit szintén a karaktereink kaphatnak meg, ha pedig belefutunk a Birodalom gépeibe, akkor kezdődik a játék lényege, a harc

A Star Renegades harcrendszerét nagyjából úgy érdemes elképzelni, mint az Othercide félig körökre osztott, félig valósidejű megoldásának a leegyszerűsített, áramvonalasított verzióját. Az összecsapások itt hatvan másodperces körökre vannak osztva, azt pedig, hogy az egyes karakterek mikor cselekednek, egy, a képernyő tetején látható idővonalon követhetjük nyomon. Ez a sorrend pedig egyáltalán nem mindegy: ha valakit ugyanis azelőtt tudunk megütni, hogy cselekedett volna, automatikusan kritikus sebzést viszünk be az illetőnek, nem kevés plusz sebzéssel.

Épp ezért, a harc során folyamatosan figyelnünk kell arra, hogy lehetőleg megelőzzük ellenfelünket, ennek pedig az a legegyszerűbb módja, ha hátrébb lökdössük őket az idővonalon. A támadások egy része ugyanis arra is képes, hogy hátráltassa azt, akit eltalál, így némi gyakorlás után simán összehozhatunk olyan kombinációkat is, ahol egy vagy két karakterünk könnyű, gyors csapásokkal addig hátráltatja az ellenfelet, míg harmadik emberünk brutális, de lassú támadása is azelőtt érkezik, hogy a célpont cselekedett volna, és ezért kritikus sebzést okoz.

Ha pedig ehhez hozzávesszük, hogy az egyes karakterek folyamatosan fejlődnek, újabb és újabb képességeket megnyitva (sőt, ha eléggé összecsiszolódnak közös kombó mozdulatokat is megnyithatunk hozzájuk), és ellenfeleink is egyre többen lesznek, akkor látható, hogy a Star Renegades harcrendszere kellemesen mély, és tipikusan olyan, amit könnyű elsajátítani, de nehéz a mesterévé válni.

Lázadj még ma!

Mindent összevetve a Star Renegades egy több mint kellemes indie cím, mely egyedi és kellően mély harcrendszerével, szerethető (bár nem túl összetett) karaktereivel és stílusos pixelgrafikájával hamar belopja magát az ember szívébe, még akkor is, ha az illető nem a műfaj megszállott rajongója. Épp ezért a Star Renegades elsősorban az indie címek kedvelőinek és a taktikázás szerelmeseinek lehet remek választás, de igazából senki sem fogja megbánni, ha beruház rá, hiszen a Massive Damage egy nagyszerű játékot tett le vele az asztalra.