A Two Point Campus szinte épphogy csak megjelent, meghódította év végi toplistáinkat, és máris megkapta első DLC-jét, a Space Academy-t. De most nem csak emiatt éri meg visszatérni a játékhoz – nem sokkal a kiegészítő megjelenése után Two Point County egyetemei máris a téli időszakra készülnek, így a halloweeni dekorációk mellett immáron karácsonyi kiegészítőkkel is feldobhatjuk a kampuszt. És ha már kampusz, a frissítés része a krampusz is – a szintén új challenge mode-ban korábbi helyszíneket látogathatunk meg, újabb, extrán ropogós nehezítésekkel megbolondítva. De a kis kitérő után inkább térjünk is vissza cikkünk alanyához, a Space Academyhez!

Zűrhajóskiképzés

Tartalmi szempontból három újabb pályát és hat új kurzust kapunk: utóbbiak mindegyikéhez dukál egy saját spéci oktatóterem, no és persze egy egész halom dekoráció meg diáktípus is. Meg persze sok zűr: ami először kisebb sajtgolyók formájában hullik a nyakunkba, aztán az idegenek fogadására készülünk egy tévésorozatból okulva, a végén pedig egy aszteroidán indítunk emberismereti és (sajt)krématológiai kurzust – földönkívülieknek. Mindhárom pálya, azaz egyetem, sajátos kihívásokkal és gondokkal nehezíti életünket, de igazán komoly fejtörést csak a harmadik jelenthet, az első kettőn még dől a pénz, ha kicsit is értünk a menedzsmenthez (mostanra feltételezhetően mind így vagyunk vele). Illetve az egyetemek bővítéséhez szükséges területek némelyikének megszerzéséhez külön mini-célokat kell teljesítenünk, de ezek után pénzt legalább nem kell fizetnünk.

Az új termek felszerelése természetesen teljesen szürreális: az antigravitációs kamra például valójában egy bazi nagy gömbakvárium, „súlytalanságból” ebben kapnak kiképzést a diákok. Hasonlóan pihent a többi kurzus is, és természetesen itt is vannak olyan kiegészítő termek, melyekre szükségünk van. Az előadóterem továbbra is állandó vendég minden egyetemen, ahogyan a könyvtár is, és ezúttal az edzőterem és a laboratórium is fontos kellék az egyes tárgyak vizsgáira való felkészülésben.

Kötelezően választható

A humor maradt a régi, akad egy új hangunk is az éterben, régi rádiósaink pedig új bejátszásokat kaptak. De továbbra is Sir Nigel Bickleworth már-már abszurdba hajlóan arisztokratikus, fellengzős kommentárjai a legjobbak. Volt, hogy hangosan felnevettem rajtuk, le a kalappal az írók és a szinkron előtt, továbbra is fenomenálisak. Mondanám, hogy már csak ezért megéri belekezdeni a zűr meghódításába, de szerencsére akad néhány egyéb hozzávaló is. Az új pályák a már bejáratott és megszokott hátráltató tényezőket – betolakodók, természeti katasztrófák – kombinálják új trükkökkel, mint a pénzt hozó vagy fertőző meteorok, és az előrelépéshez szükséges bevétel más feltételekhez kötése. Az alapvető játékmenetet ugyan ezek egyike sem fordítja a feje tetejére, mégsem mondanám, hogy elégedetlen lennék – hiszen még több Two Point Campust kapunk, még több brit humorral, és számos játékórával. Rajongóknak gyakorlatilag kötelező, de ők a Two Point Hospital kiegészítői alapján valószínűleg már tudják, mire számítsanak.