Vannak azok a programok, melyek bár rövid távon szórakoztatónak tűnnek, valahogy hiányzik belőlük az a kis plusz, az az extra, ami ahhoz kell, hogy korrekt iparosmunka helyett kiemelkedő címként kerüljenek be a videojáték történelembe. A Warlocks 2: God Slayers tipikusan ilyen játék. De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk, hol csúszott el az istengyilkosok küldetése!

Egy messzi-messzi galaxisban

Háttérvilágát és történetét tekintve a Warlocks 2: God Slayers egyfajta átmenetet képez a sci-fi és a fantasy zsánere között. A játék során egy fiatal, ambiciózus mágust alakítunk, akinek minden vágya, hogy csatlakozhasson a mágusok céhéhez, az idáig vezető út azonban hosszú, rögös és istenek holttestével van kikövezve. De természetesen mindez csak a jéghegy csúcsa, hiszen ahogy haladunk előre a sztoriban, hamar rá fogunk jönni, hogy itt bizony jóval több forog kockán, mint a mi tagsági kérelmünk…

A vegyes háttérvilágnak megfelelően a játék helyszínei is kellemesen változatosak lesznek: akad itt hegyvidék, ősi kripta és modern háborús övezet egyaránt, a küldetéseink között meglátogatható űrbéli kocsmáról már nem is beszélve. Valamint azt is érdemes lehet kiemelni, hogy a Frozen District alkotásában kifejezetten sok a vicces popkulturális kikacsintás. Lesz itt utalás a Pokemonra, a Star Warsra és a The Rolling Stones-ra is, csak hogy néhányat említsek a felhozatalból.

Ezerarcú varázsvilág

A Warlocks 2 játékmenete meglehetősen egyszerű: oldalnézetben haladhatunk a pályán egyedül vagy barátainkkal karöltve (a játékban helyet kapott egy kooperatív mód is) a célunk felé, ha pedig valaki szembejön, az illetőt négy képességünk segítségével küldhetjük át a túlvilágra. A játék elején öt karakter közül választhatjuk ki a nekünk szimpatikusat, ők pedig nem csak kinézetre térnek el jelentősen egymástól, hanem képességeik is elég széles területet lefednek, így mindenki megtalálhatja a játékstílusához legjobban illő alakot. A törzsi sámán például fogazott, mérgezett rituális tőrökkel és totemoszlopokkal felszerelve érkezik, míg a modern boszorka varázspálcájából rózsákat lő az ellenlábasaira, közben pedig a telefonja vakujával vakítja meg őket átmenetileg.

Az egyes küldetések teljesítéséért és az ellenfelek leöléséért természetesen XP jár, ha pedig elég tapasztalati pontot gyűjtünk össze, akkor kioldhatunk új képességeket, vagy fejleszthetjük a meglévőket is különféle extrákkal. Fontos lehet még kiemelni, hogy a pályákon szétszórva különféle felszerelési tárgyakat is találhatunk, ezeket érdemes szorgalmasan begyűjteni, mert egy-egy erősebb darab alaposan megdobja a statisztikáinkat, a maradékot pedig jó pénzért eladhatjuk a boltosoknak.

Amikor beüt a végítélet

Első ránézésre a Warlocks 2 egy teljesen korrekt oldalnézetes akció-RPG-nek tűnhet tehát, azonban ahogy elkezdünk vele játszani, nagyjából az első óra után azt fogjuk észrevenni, hogy a játék valami piszok módon monoton. A legtöbb harc egyszerűen csak ugrálásból és az alaptámadásunk észtelen szórásából áll, ha pedig elérjük a 10. szint környékét, akkor már kitérnünk se nagyon kell az egyszerűbb ellenfelek támadásai elől, hiszen a legtöbb sebzést be tudjuk tankolni. Ugyanez igaz a főellenségekre is: a fejlesztők ezeknél az összecsapásoknál is inkább a türelmünket, semmint az ügyességünket teszik próbára.

Megéri istent ölni?

Végeredményben a Warlocks 2: God Slayers egy első pillantásra érdekes játéknak mondható, mely érdekes háttérvilágával, egyedi karaktereivel és kellemes humorával akár még ki is emelkedhetne a kisebb költségvetésű címek felhozatalából, de sajnos az első pár küldetés után jelentkező monotónia nagyon visszahúzza. Végeredményben a Forzen District alkotása persze így se rossz, csak épp nem is túl jó. Egy tipikusan szürke cím ez, amit maximum a hasonló stílusú, oldalnézetes akciójátékok kedvelőinek lehetne ajánlani, de nekik is csak akkor, ha már nagyon nem találnak semmi érdekeset a piacon.