Tesztek

Halo Wars 2 teszt

Halo Wars 2 teszt

Várakozni senki sem szeret, különösen nem azok a játékosok, akik az óraműszerűen érkező folytatások világában élnek. Ám az első Halo Wars óta eltelt 8 év semmi ahhoz képest, amit a Spirit of Fire legénységének kellett elszenvednie. Hiszen három évtizeden át lebegtek öntudatlanul az űrben, majd békés, nyugodt menedék helyett egy újabb konfliktuszónában tértek magukhoz.

Halo 5: Guardians teszt

Halo 5: Guardians teszt

Ritka az, amikor egy nagynevű széria ikonikus karaktere másodlagos szerepet kap a sokadik folytatásban, noha a Halo-sorozat esetében már-már megszokottnak számít az újabb hősök ideiglenes bevetése – más kérdés, hogy ezúttal ez egy sorszámozott epizódban történt meg, ami egy új kezdetet is jelenthet.

Halo 3: ODST teszt [XONE]

Halo 3: ODST teszt [XONE]

A Halo-széria egy igazi sikertörténet, ami az Xbox-brand legelőkelőbb darabjának számít a Forza és a Gears of War mellett, így nem csoda, hogy a One megjelenése után tökéletesebb és teljesebb formában kap(t)unk lehetőséget a nagyszabású űreposz újrajátszására.

Halo: The Master Chief Collection teszt

Halo: The Master Chief Collection teszt

Ha valaki azt hitte, hogy az előző generációs konzolok búcsújával végre lezárult a HD-újrakiadások kora, jobb, ha felkészül az új dömpingre. Bár ha minden olyan igényes lenne, mint a Halo újracsomagolása, egy rossz szavunk sem lehetne.

Halo: Reach teszt

Halo: Reach teszt

Idén ősszel egy korszak zárul le az X360 életében, hiszen a Halo Reach képében megérkezett az utolsó olyan Halo játék, ami a Bungie műhelyéből került a konzolok meghajtóiba. Az amerikai fejlesztőcsapat eddig négy Halo játékban bizonyította a tehetségét, és az ötödik, utolsó felvonásra is bőven maradt puskaporuk, hiszen ismét egy epikus, lendületes, letehetetlen programot tettek le az asztalra. A fejlesztőknek ez egy méltó búcsú a sorozattól, a játékosoknak pedig egy újabb feledhetetleni élmény, Spartan bőrbe bújva, a Halo Univerzumban...

Halo 4 teszt

Halo 4 teszt

Kevés nagyobb élvezet akad az életben, mint egy pörgős lövölde, remek sztorival, szerethető karakterekkel, csodás látvánnyal és ütős multival – éppen ezért élvezzétek ki ezt a pillanatot. A 343 újra megcsinálta a Halót úgy, hogy felülmúlja legmodernebb elvárásainkat is.

Halo: Combat Evolved Anniversary teszt

Halo: Combat Evolved Anniversary teszt

Korunk HD remake áradatának kiemelkedően igényes darabja a Halo Anniversary, s bár ez egy régi játék újrakiadásakor nem szokványos szempont, a Bungie terméke a jelenlegi piacon is megállja a helyét. Master Chief páncélja alig kopott valamit.

Halo: Reach multiplayer teszt

Halo: Reach multiplayer teszt

A Halo 3 már három éve a piacon van, elcsendesedtek körülötte a hullámok, így nem nagyon esik már szó arról (a COD: MW2 és a BF: BC2 mellett), hogy mennyire addiktív és élvezetes multiplayer résszel volt/van felvértezve – nem véletlen, hogy mind a mai napig több százezren csatlakoznak fel a szerverekre egy jó kis Spartan küzdelem erejéig. Ennek köszönhetően az elvárások a Reach esetében is igen magasra kerültek, de ahogy a kampányban, úgy a többszereplős módban sem csalódtunk.

Aquaria teszt

Aquaria teszt

A független (indie) játékok történelme visszavezethető egészen a hetvenes évekig, mikor még hivatalosan nem is létezett számítógépes játékipar, csupán néhány vállalkozó kedvű programozó alkotott szórakozásból. A 90-es években a legtöbb független alkotás shareware/freeware játékként futott be, melyet a játékosok egymás közt cserélgettek. Akkoriban a számítógépes játékipart a nagyobb kiadók tartották kézben, így az alacsony költségvetésű, mindennemű promóciót nélkülöző játékok fejlesztőinek szinte semmi esélyük nem volt a felemelkedésre, hacsak nem csatlakoztak egy nagyobb fejlesztőcsapathoz. A fordulópont végül a 2000-es években következett be, mikor az internet egyre nagyobb teret nyert magának: a világháló segítségével a független játékfejlesztők könnyedén árusíthatták játékaikat.

Halo Wars

Halo Wars

Jó másfél évvel a Halo 3 hatalmas sikere és a Szövetséggel folytatott háború  után ismét visszatérhetünk a Halo-univerzumba, ám ezúttal a fegyverek helyett a stratégiai irányítást kell a kezünkbe venni. Tesztünkből kiderül, hogy mit hozott ki a legendás Ensemble Studios a nem kevésbé legendás Halo sorozat RTS-be ültetett legújabb darabjából... 

Metroid Prime Trilogy

Metroid Prime Trilogy

Bár a magyar közönség nagy hányada valószínűleg még sosem hallott róla, a Metroid Prime az a Nintendónak, ami a Halo a Microsoftnak, a Killzone a Sonynak, vagy a Doom a PC-s játékosközösségnek.

Prince of Persia: Warrior Within

Prince of Persia: Warrior Within

Már Ő maga sem volt biztos benne, hogy mit akar elérni. Egy örökkön álló menedéket keresni a halál ellen? Egy fegyvert lelni, hogy szembenézzen az elkerülhetetlennel? Minden olyan bizonytalannak tűnt, ahogy a porlepte járólapokat egy fekete ragály fonta ölelésébe, s a paták dobogása egyre lassult. Egyfajta válaszként hasított bele a felismerés, hogy a terem, melyet vízfüggöny szigetelt el attól a helyiségtől, ahol az őt üldöző bestia ragadt, egy időkapunak adott helyet. „Tehát nem bírja vizet. Ez még jól jöhet.” Csak ennyit tudott mondani a kimerültségtől ziháló alak, kinek hátát egy, a végénél elágazó pengéjű kard verdeste. A homlokán gyöngyöző vizet fekete hajába simította, majd a mellvértjébe ültetett aranyló korongra szegezte tekintetét, mely élénken vibrált, jelezve, hogy mágiaérzékeny objektum van a közelben. Éppen elmélyedt volna gondolataiban, mikor egy velőig hatoló üvöltés rázta meg; ez azonban nem csalódottságról, hanem végtelen dühről árulkodott, melynek gazdája az őt üldöző monstrum volt. A férfi nem hagyta, hogy emlékei maguk alá temessék, inkább aktiválta a teremben lévő kapcsolókat, majd elindult, hogy visszatérhessen a múltba. A mellkasán pihenő medál egyre jobban lüktetett, némi hezitálásra késztetve az üldözöttet. Pár másodperccel később erőt vett magán, és magát biztatva annyit mormogott: „Egyszer már sikerült; most is sikerülnie kell!”. Ezzel belépett a portálban örvénylő homokba, mely keretként magába zárta. Izmai megfeszültek, a varázs ereje a földről felemelte, szemei akarata ellenére lecsukódtak. Temérdek gondolatai közül kiemelkedett a legdominánsabb, erőt adva neki: „Perzsia hercege vagyok. És nem fogok meghátrálni!”

World in Conflict

World in Conflict

Végre közeledünk az idei játékfelhozatal legizgalmasabb időszakához. Megjött a Bioshock, a Halo 3 – ilyenkor számtalan jobbnál jobb játék megjelenését időzítik a karácsonyi ajándékozási dömpinghez. A rengeteg cím között azonban akad egy olyan különlegesen értékes alkotás is, melyről szinte megtiszteltetés írni is. Ez pedig a World in Conflict.

Halo 2

Halo 2

A Bungie-t 1991-ben alakította két egyetemista, és eleinte Macintoshon váltak legendává a Marathon-trilógiával. Ezt követte PC-n a Myth-széria, majd belevágtak a sci-fi FPS-be (eleinte stratégiának tervezték), a Halóba. A fejlesztés során, 2000-ben megvette őket a Microsoft, és a Halóval az elit fejlesztők közé robbantak. A Halo 2 még elsöprőbb siker lett, ennek PC-s változatába pedig egy Hired Gun kódnevű Microsoft-banda segítette őket.

Halo: Combat Evolved

Halo: Combat Evolved

A Bungie Software Halója annak idején hatalmas hisztériát váltott ki körünkben, a PC játékosok között. Ugyanis a várva várt játékot a Microsoft megszerezte az akkoriban még újdonsült konzoljának, s Xbox-exkluzív címként jelent meg 2001-ben. A felháborodás nagy volt, legszívesebben ripityára törtük volna a „fekete dobozt”. Azonban a Halo szerencsére megjelent PC-re is, a Gearbox Software portolásában. Ők a Half Life: Opposing Force-szal bizonyítottak korábban, újabban pedig a Brothers in Arms nevű nagyszerű, csapatalapú II. világháborús FPS-sel aratnak sikereket. Nem volt ez másképp a 2003-ban megjelent Halóval sem.