-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az év játéka: Batman: Arkham Asylum


Hogy őszinte legyek, eleinte majdhogynem nem is érdekelt a játék, gondoltam biztos jó lesz, majd meglátjuk. Hát nem, hogy jó lett, hanem egyenesen baromi jó. Mondom én mindezt úgy, hogy még csak nem is vagyok Batman fan! Annyira, hogy nálam nem csak az év játéka, hanem az eddig játszott játékok között is az egyik legjobb. Zseniális tetőtől talpig, a történet, az átvezetők, a hangulata, minden. Szóval, ami engem illet, idén a Batman: Arkham Asylum lett messze a legjobb játék.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év fejlesztője: Rocksteady Studios


Jöttek, láttak, győztek. Mondhatnánk ezt is a Rocksteady-s srácokra, akik létrehozták a majdnem tökéletes játékot az Arkham Asylum személyében. Mert hát legyünk őszinték, nem sok dologba lehetett belekötni. A magam részéről csak remélem, hogy a jövőben is hasonlóan jó minőségű játékokat kapunk tőlük, a Batman folytatásának személyében is…

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az év FPS-e: Borderlands


Talán furcsalhatjátok, de számomra mégis a Borderlands volt idén a legjobb ebben a kategóriában. Rengeteg játékidő, rengeteg fegyver, rengeteg ellenfél, hatalmas bejárható világ, ezt tartogatja nekünk Pandora bolygója. Nem egy tökéletes játék, kell hozzá türelem, de idővel meghálálja. A kategória másik esélyese egyébként a Modern Warfare 2 lett, ami szintén nem lett egy rossz játék, csak azért nem lett az ővé a cím, mert gyakorlatilag csak egy tökéletesített Modern Warfare-t kaptunk (a multiról meg jobb nem is beszélni… ).



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az év RPG-je: Dragon Age: Origins


Sok kritika azt hiszem, nem illetheti ezt a kategóriát. A BioWare egy újabb nagyszerű RPG-vel ajándékozott meg minket, melyhez a régebbi játékaikból merítették ötleteiket. Nagyjából ugyanazt kapjuk, ami elvárható: érdekes, pörgős történet, rengeteg fő- és mellékküldetés, hosszú játékidő, és ráadásul idehaza mindezt magyar felirattal.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az év TPS-e: Batman: Arkham Asylum


Nem csak az év játéka, hanem az év TPS-e is egyben az Arkam Asylum. Elég erős volt idén ebben a kategóriában a mezőny, pl. a Resident Evil 5 is győzelemre esélyes volt nálam, de mégis a Denevérember nyert egy hajszállal, mert a Resi 5-ben több, apróbb hibát is felfedni véltem, ami miatt lemaradt.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év akciójátéka: Resident Evil 5


Na, egy kategória győzelem azért mégis csak jutott (és ki is járt) a CapCom játékának. Mert hát valljuk be, egy szinte minden szempontból tökéletes játékot kaptunk tőlük ismét. A grafika gyönyörű (habár a víz olykor elég ocsmányul nézett ki, nem tudom, hogy ez valami bug vagy szoftveres hiba), az átvezető videók is szépek, élvezetesek. Az irányítás ezúttal nem lett olyan jó, de azért hozzá lehet szokni. Na meg annak sem örülhetett mindenki, hogy ez a rész már nem nevezhető horror-játéknak. Nem maradt el sokkal az év játéka címtől sem, de a kisebb-nagyobb hibái mellett nem lehetett esélye a Batman mellett.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év autósjátéka: Need for Speed: Shift


Az NFS-széria a Most Wanted utáni részekkel eléggé leszálló ágba került, amit az EA megelégelt és egy fejlesztő váltáson túlesvén végre megint egy nagyszerű Need for Speed játékot kaptunk, habár ez a rész is megosztotta a nagyközönséget. Részemről elégedett vagyok a Slightly Mad Studios munkájával, a grafika valami elképesztő, a vezetési élmény is jó (igaz koránt sem beszélhetünk szimulátorról, na meg egy kormány is ajánlott hozzá), az autó lista pedig ezúttal is hatalmas. Egyedül a törés modellbe lehet egy kicsit belekötni, azon még lehett volna csiszolni. Összességében viszont elégedettek lehetünk a játékkal, a magam részéről nagyon várom a következő részt is, amit az a Criterion fejleszt, akik a kategória egy másik esélyesét, a Burnout: Paradise-t köszönhetjük.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év sportjátéka: Fifa 10


Sajnos ez a kategória idén elég vérszegény lett (pláne PC-n), sok játék nem is fordult meg nálam, azért győztest mégis sikerült hirdetni, ez pedig a Fifa-sorozat legújabb képviselője, legalábbis ami a konzolos verziót illeti, mert az idén (is) jobb lett a PC-s társánál. Sok egyebet nem tudok hozzá fűzni, a PES nekem nem jött be, más sportjátékkal pedig nem volt dolgom.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év repülőgépszimulátora: Tom Clancy’s: HAWX


Ez is egy olyan kategória, amiben nem árasztottak el minket játékokkal, azért néhány darab mégis csak megjelent. Volt itt többek közt egy harmat gyenge Heroes over Europe, az IL-2 Sturmovik: Birds of Prey (igaz, csak konzolra), na meg a győztes HAWX. A játékot az az UbiSoft fejlesztette, akiktől nem igen szoktunk meg ilyen műfajú játékot (bár azért volt két Blazing Angels is, melyek egészen jók voltak). Szimulációra azért nem kell számítani, egy könnyed arcade móka az egész sok géptípussal, nagy, bejárható helyszínekkel és egy jónak mondható irányítással.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az év legjobb multiplayer játéka: Left 4 Dead 2


Eme kateógira talán a CoD bérelt helyének is mondható, ám idén úgy érzem, nem őt illeti a cím (a dedikált szerverek megszűntetése csak rátett egy lapáttal). Eleinte hatalmas volt a tiltakozás a játék ellen a játékosok részéről, akik inkább DLC-ket szerettek volna kapni az első részhez, mintsem egy folytatást, amiben valószínűleg ugyanazt kapjuk, mint az előző részben. Szerencsére nem kellett csalódni a Valve-ban, akik ismét egy zseniális játékot raktak össze. És igen, voltak benne újítások, a főszereplők személyében, a fegyverek terén, és az ellenséges zombik közt, ami azért elegendőnek mondható. Az egyjátékos részt sem hanygolták el, megint van benne néhány kampány, ami önmagában azért kevésnek mondható, de a co-op és a multi része remek játékélményt biztosít.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az év RTS-e: Company of Heroes: Tales of Valor


A sportjátékok mellett az RTS-ek közt is rendkívül kevés játék látott napvilágot. Volt ugyan egy EndWar az UbiSoft részéről, de végülis a zseniális, örök kedvencemnek tartott Company of Heroes-sorozat második kiegészítője lett a befutó. Igaz, hogy csak kiegészítő, igaz, hogy a három kis kampány összességében sem biztosít nagyon sok játékidőt, igaz, hogy viszonylag kevés újítást tartalmaz, számomra továbbra is ez számít az RTS-ek mekkájának. Ha önmagában nem is, esetleg egy csomagban a másik kiegészítővel és/vagy az alapjátékkal megéri a pénzét.


-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Legjobb filmes adaptáció: X-Men Origins: Wolverine


Filmes adaptációkból azért nem volt hiány az idén. Volt itt többek közt Terminátor, Avatar, Jégkorszak, de mind közül az új X-Men filmet feldolgozó játék lett a legjobb, méghozzá nem is kicsit, hiszen sokkal több, mint egy átlagos adaptáció. Egy könnyed, külső nézetes, kaszabolós játék, fejleszthető képességekkel, jól kidolgozott helyszínekkel, szép átvezetőkkel, remek irányítással, és egy jó grafikával. A játék egyébként nem teljes egészében a filmet dolgozza fel, más honnan is merítettek hozzá ötletet, ami tovább dob az élményen



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év legjobb grafikája: Batman: Arkham Asylum


Ezért a címért elég sok játék harcba szállt, nehéz is volt a döntés, hiszen az esélyesek között ott volt Shift, a Resident Evil 5 vagy pl. a DiRT 2 is, de sok más játékot is említhetnék. Nehéz volt a döntés, a befutó végülis mindenesetre az év játéka, a Batman lett, mely az Unreal 3-as Engine-t használta.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az év legnagyobb csalódása: Prototype


Ezen döntésemen gondolom jó alaposan meglepődtetek, de így van. A 2009-es évben a Prototype volt az a játék, amiben a legnagyobbat csalódtam. A grafika nem minden, mondani szokás, de a Prototype kis túlzással csúnya, de legalábbis nem egy szép játék, a lerombolt épültek látvány, és a robbanások is elég elmaradott szintet képviselnek. Aztán ott van a harc, ami kifejezetten nehéz lett, legalábbis én rohadt sokat szenvedtem vele. Hiába a képességek is, amikor már elég sok a birtokomba került, még akkor sem éreztem úgy, hogy erősebb lennék. A küldetések se nagy durranások, elég önismétlő az egész. Tudom, kevés ember van aki úgy érez mint én, de ez van, kinek pap, kinek paplan, a Prototype nagy csalódás, de befért volna ide a Ghostbusters, vagy az új Wolfenstein is.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nos, ennyi lett volna. Bizonyára vannak benne számotokra érdekes eredmények, azért szerintem a többség nagyjából hasonló véleményen van. A következő posztról egyenlőre nem tudok beszélni, csak annyit tudok mondani, figyeljétek a blogot.