Történet:
Turok nevű föhősünk (na ki gondolta volna), és csapatának űrhajója lehuzan egy dinoszauruszokkal teli bolygó közepén. Ahol nem mellesleg Turok 'mestere', aki főellenséggé vált, tanyázik. A feladat eljutni A-ból B-be, és eközben leküzdeni az útonálló embereket, dinoszauruszokat, bogarakat, és egyéb Jurakori kreatúrákat.

Grafika és látvány
Utunk közben megcsodálhatjuk(?) a dino bolygót nappal, naplementében, éjszaka, szürkületben. Az UT3 motor, be kell ismernem, hogy egyáltalán nem hozták ki belőle a maximumot, különösen a texturákban nem. Mégis ez adja neki a remek hangulatot, az hogy olyan ködös és ismeretlen az egész, emellett az emberek és a szörnyek kidolgozása remek, élvezet mikor írthatod őket. Tényleg az egészben csak a textúra jelenti a kontrát, hangulatos, hangulatos, de mikor nem szabad környezetben értsd bukerek erődök stb... kifejezetten csúnya. Nálam egyáltalán nem a grafika a lényeg, annyira a gépem sem engedi, bár az UT3-at remekül optimalizálták, így a turok fut 1280x1024 maxon, nem dicsekvés képpen vagy ilyenek, arra én is alergiás vagyok, azért írom, hogy szépen fut középkategóriás gépeken is. Fizika, nem rossz, de érdekes mikor megölök egy bivaly nagy dinót közel megyek és simán elrugja. De mikor nyílvesszővel kiszögezek valakit a falra és még himbálózik a lába az elég jól mutat.
A grafikára én olyan 7/10-et adok, a feljebb leírt okok miatt, de egy igen hangulatos, és sok helyen szép látványt állítottak össze a fejlesztők.



Fegyverek
-Ismeritek a freddyD féle gumibot efektust? Nah ez itt is visszaköszön kés formájában, amég 'kisseb' dinoszauruszok, támadnak egy késsel is bőven boldogulunk, csupán annyi a dolgunk, hogy egy jó pillanatban megnyomjuk a bal egérgombot és egy igen látványos kombót kapunk, értsd: megfogja a dino nyakát és elvágja a torkát, avagy nagyobb bestia esetében hátulról ráugrik átfogja a torkát és úgyszint elvágja, és hasonlók. Imádom, komolyan kész élvezet így menni, tehát a #1 fegyver a kés. Tipp: Emberek ellen közvetlen harcba nem használjátok.
-A második helyet az Íj kapja. Nagyon szeretek fps nézetű játékokban íjat használni, (a call of juarezben is csak ezért bocsáltottam meg a Billys részeket). Már a fizikánál említettem a kiszögelős dolgot, ugye mikor az ellenfelet a falon egy jól írányzott nyílvessző tartja. Továbbá csendessége az ami nálam nyerő. Tipp: Dinók ellen semmit sem ér kell beléjük vagy 10...
-Harmadik kedvencem a lángszóró, no comment, nagyon jó...:-)
Természetesen kapunk még ezer meg egy fajta sorozatlövő fegyvert, shotgun-t, kis pisztolyt, egyebeket, tehát a fegyver arzenállal sem lehet problémánk. Erre olyan 8/10-et adok.



Játékmenet:
Erre is csak ennyit tudok mondani: Imádtam. A egyszer nem éreztem úgy, hogy ez egy rossz pálya, legyen már vége, na jó az eleje felé mikor a bazison voltam azt nem szerettem, de ami utána jött kárpótolt. Végre valami egyedi, a dinók nagyon feldobják az egészet, álgya az isten aki folytatta a Turokot, mivel akik nem tudnák sorban ez az 5. része. Aki ismeri az eddigi részeket tudja, hogy nem sok köze van elődeihez, hiszen azokban páncélos, fegyveres 'szuperdínókat' öltünk, ez azonban a korunk szuper realisztikus fps-ei mellet a robotdínok elég rossz marketing lett volna. Így hát a készítők áthelyezték az egészet egy másik bolygóra, ami sokkal hihetőbb képet ad, mint hogy okos dinók átvették az irányítást. Na, de elkalandoztam, szóval arra akartam kilyukadni, hogy nagyon sok régi dolog vissza köszön, például az egyik bemutatóban emberünk így mutatkozik be: "I am Turok". Sokaknak biztos már ebből eszébe jut, hogy egy előző részében mikor összegyűjtöttél x pontot teljesen úgyanígy mondta, hogy: "I am Turok". A régi rajongók ezen és társain jót szórakozhatnak.
Bevallom még nem vittem végig a játékot, a második bossnál tartok, (de ide még visszatérek), ígyhát teljes képet nem adhatok a játékmenetről, de az biztos, hogy eddig szinte hibátlan volt, egyszerűen nem untam meg egy percre sem, nem voltak idegesítő részek, nah jó a második boss killnél nagyon felhúztam magam, de ez saját hiba. És itt még pár szót a hangulatról, újra, a játék olyan szinten képes volt visszahozni a Jura kori világképet, hogy az ember szinte ott érzi magát, a játékban a hangulata a legtökéletesebb. De egyáltalán nincs szükség arra, hogy ez az egy dolog elvigye a játékot, mint mongyuk a Crysisnél a grafika. Természetesen dombokon, hegyeken, a föld alatt, a levegőben is meg kell küzdenünk ellenfeleinkel. A játékmenetre 9/10 pontot adok, az az egy pont tényleg csak az only human kill részek miatt nem adódik hozzá.

Játékmenet még mindig, Bossok
-Az első boss a tyrex , akivel az addigi játék folyamán elég sokszor összefutunk, egyszer ez még problémát sem okoz, hiszen helyettünk öli meg az ellesnéges katonákat. A tyrexel elősször egy kisseb mélyedésben futunk össze ahol egyszerűen fegyverekkel kell, hogy megöljük, mikor a földre kerül, késsel támadjunk a fejének, aki majd ledob minket magáról és ájultan térünk magunkhoz, a tyrex sehol.
-Második bossunk a Viziszörny, vele az egyik kedvenc részemen a föld alatt futunk össze óriás skorpiók közepette, ezen a pályán az egyetlen fegyverünk a lángszóró, teljesen irónikusan ezzel kell megölnünk a szörnyet. Itt már nem csak lőnünk kell mint a hülye, három gejzír, vagy mi, segítségével, mégpedig mágvárjuk mikor ránkharapna, és a gejzír, vagy mi, felé lőve sebezzük. Ez a rész nagyon felhúzott, mert kedvenc szörnyünk sziklákkal dóbálózik, amit valahogy ritkán sikerült kikerülni, de a hibba bennem van.
-Na én most itt tartok, milyest kijátszottam írok a következő két bossról is, akik nevezetesen a még életben lévő tyrex, és mesterünk, aki a főellenség.



Kritikám végére értünk a játék öszképe nálam 9/10, nemtudom mit mutat majd a 2008-as felhozatal, de ez biztos, hogy ott lesz a topban, nálam biztosan. Igen PCgurun 70%-ot kapott, de ti nekem hidjetek. ;-)
Vegyétek meg, és használjatok kést, jó játékot kivánok!