A Bethesda egyelőre nem fejleszt a Nintendo következő generációs konzoljára, mivel a jelenlegi ismereteik alapján az nem felel meg az általuk támasztott követelményeknek. A csapat kivárásra játszik, egyrészt azért, hogy megtudják, pontosan mit is tud az új konzol, másrészt pedig azért, hogy már egy kész platformra dolgozzanak.

A csapattól Pete Hines elmagyarázta a készülőfélben lévő konzolokra való fejlesztés nehézségeit: az egyik probléma az, hogy a platform specifikációi folyamatosan változnak, az ezekhez való igazodás pedig rizikófaktort jekent a fejlesztés közepén. A másik nagy gond pedig az, hogy az új konzollal a felhasználói bázis nullán kezdődik; egy bizonyos mennyiségű ember persze meg fogja venni a játékot, de nem annyian, mintha a mostani gépekre jelent volna meg. A fejlesztőknek döntenie kell, hogy csak az egyik vagy mindkét generációra akarnak-e fejleszteni, s mérlegelni kell azt is, hogy vajon hányan fognak átállni.

A Bethesda tehát még vár, már csak azért is, mert nem gondolják azt, hogy technikai, művészi, vagy történetmesélési szempontból korlátozná őket a jelenlegi generáció, ráadásul egy nagy felhasználói bázisra is támaszkodhatnak, ha kiadnak valamit.