A Resident Evil Requiem maga lesz a rémálom, de nem a PC-s teljesítménye miatt

A Capcom ígéretet tett arra, hogy Grace pokoljárásának PC-s verziója nem jut a közutálat tárgyát képező Monster Hunter Wilds sorsára.

Az elmúlt években úgy érezhettük, hogy a Capcom képtelen hibázni, aztán február végén megjelent a Monster Hunter Wilds, és minden megváltozott. A szakma ugyan piedesztálra emelte a legújabb szörnyvadászatot, ahogy az eladások is szépen alakultak, a PC-s játékosokat azonban alaposan magukra haragították a japánok, a kaland ugyanis botrányosan rosszul futott a személyi számítógépeken, ami értelemszerűen review bombinghoz vezetett. Steamen például megannyi javítást és frissítést követően is vegyes a program megítélése, ami pedig a legutóbbi értékeléseket illeti, a felhasználók mindössze 39%-a ajánlja kipróbálásra. A nem túl acélos optimalizáció után adja magát a kérdés, hogy vajon miként fog muzsikálni a jövő februárban érkező Resident Evil Requiem PC-s verziója, ám ha hihetünk a Capcomnak, a történelem nem ismétli meg önmagát.

„A Resident Evil Requiem játékmenet, rendszerarchitektúra és hálózati funkciók tekintetében is különbözik a Monster Hunter Wilds-tól” – olvasható a cég pénzügyi jelentésének Q&A szekciójában. „Jelenleg nem számítunk hasonló kockázatokra. A játékot úgy fejlesztjük, hogy zökkenőmentes élményt nyújtson a PC-s specifikációk széles skáláján.” Az ígéretek szerint tehát PC-n is tükörsimán fog futni Grace tortúrája, amit már csak azért is hajlamosak vagyunk elhinni, mert a korábbi felvonásokban sem voltak ilyen jellegű problémák. Nem szabad ugyebár elfelejteni, hogy míg a Monster Hunter Wilds (és a Dragon's Dogma 2, ami szintén küszködött a megjelenésekor) nyílt világban történő kalandozást kínál, addig a szóban forgó túlélőhorrorban többnyire lineáris pályákon fogunk rettegni – persze nincs kizárva, hogy idővel kapunk néhány elágazást, lásd Village. Bízzunk benne, hogy a Capcom tartja a szavát, és technikai fronton sem lesznek gondok a Requiem-mel, hiszen maga a játék fantasztikusnak tűnik – akárcsak az elődei.

A borítóképek forrása: Capcom