A nagyobb fejlesztőstúdiók zöme nem épp arról ismert, hogy előszeretettel kísérletezne a műfajok terén, hiszen a Bethesda például a The Elder Scrolls-széria első része óta a nyílt világú szerepjátékok berkeiben tevékenykedik, ahogy az id Software sem nagyon tért le az FPS-ek útjáról – egyedül a Rage-et fűszerezte meg egy picit a félig nyitott tereppel és a könnyed RPG-elemekkel. Persze időnként megesik, hogy egy csapat elhagyja a járt utat a járatlanért, ám ez ugyebár nem mindig sül el túl jól, elég csak a BioWare és az Anthem esetére gondolni. Mivel a CD Projekt RED meglehetősen nagyra hízott a The Witcher 3: Wild Hunt óriási sikere óta, felmerülhet a kérdés, hogy a lengyelek vajon belekóstólnak-e más zsánerekbe, a válasz pedig maguktól a vezetőktől érkezett.

Ahogy arról a VGC is beszámolt, Marcin Iwiński társalapító és Adam Badowski társ-CEO az AnsweRED podcast legutóbbi adásában elmélkedtek arról, hogy mennyi értelme lenne az új dolgok kipróbálásának, ezzel kapcsolatban pedig elég határozott álláspontot képviselnek. 

„Szeretnék még egy fontos dolgot hozzátenni, amit az idők során megtanultunk, és amivel szerintem Adam is teljesen egyet tud érteni: mindenben, amit csinálunk, rendkívül éles fókuszra van szükségünk” – fogalmazott Marcin Iwiński. „Nem tudunk mindent megcsinálni, amit szeretnénk, és ami csábít minket. Megpróbáltuk, de nem sikerült. Arra kell koncentrálnunk, amiben jók vagyunk, és abba kell beletenni minden erőnket” – folytatta a gondolatmenetet, Adam pedig nem sokkal később tisztázta, hogy a CDPR esetében ez a AAA kategóriát képviselő, nyílt világú RPG-ket jelenti, melyekben a történet képezi az élmény gerincét. Nem valószínű tehát, hogy a CD Projekt RED stratégia vagy szimulátor fejlesztésére adná a fejét, bár a Sirius ugyebár egy kooperatív élményre kihegyezett The Witcher-játékként lett beharangozva, ergo valamennyire azért le fog térni az ösvényről, miközben gőzerővel hegeszti a The Witcher 4-et és a Cyberpunk 2-t.