Aki figyelemmel kíséri az MCU és a Star Wars sorsát, az tudja, hogy a Disney+ 2019-es debütálása óta szinte egymásnak adják a kilincset a Marvel mozgóképes univerzumában és a messzi-messzi galaxisban játszódó sorozatok, miközben a nagyvászonra szánt produkciók száma sem igazán csökkent, legalábbis Marvel fronton. Ahogy az a szórakoztatóiparban már rengetegszer előfordult, a mennyiség ezekben az esetekben is a minőség rovására ment, hiszen hiába kiváló az Andor és szerethető a Kóbor alakulat, ha mellettük ott van a botrányosan sikerült Az akolitus és a Boba Fett könyve (az új trilógiát lezáró Skywalker koráról már nem is beszélve), MCU fronton pedig a Loki, a WandaVízió és a Daredevil: Újjászületés áll szemben az Amazon: Ügyvéddel, a Titkos invázióval és a Marvelekkel.

Az évekig tartó zuhanórepülés (mondjuk a Pókember: Nincs hazaút szerintem remek lett) után valódi csodának számított, hogy a Deadpool & Rozsomák az elejétől a végéig képes volt szórakoztató maradni, a Mennydörgők*-et (amiről ugyebár időközben kiderült, hogy The New Avengers, avagy Az új Bosszúállók a hivatalos címe) pedig nemcsak a közönség, de a szakma is szereti, holott Jake Schreier (PapírvárosokBalhéA robot és Frank) rendezésétől már csak a koncepció (mellékszereplők a középpontban) miatt sem vártak túl sokat a rajongók. Nos, mint az nemrégiben kiderült, egyáltalán nem a véletlen műve, hogy ennyire jól sikerült a nemrég debütált opusz, ráadásul úgy fest, a jövőben is hasonló (vagy még ennél is jobb) minőségre számíthatunk.

A Disney vezérigazgatója, Bob Iger ugyanis egy Wall Street-i elemzőkkel tartott konferenciahíváson (köszönjük, Deadline!) beszélt arról, hogy a fent említett streaming platform saját tartalommal való elárasztása hibának bizonyult, mivel így elveszett a fókusz, kevésbé szóltak nagyot az új premierek, összességében nézve pedig a minőség rovására ment a mennyiség.

A vezető kiemelte, hogy a jövőben ismét a remek moziélményt nyújtó filmekre fog fókuszálni a Marvel Studios (persze ettől függetlenül kapunk még sorozatokat), ennek a törekvésnek pedig épp a Thunderbolts* az első fecskéje, amivel a cég elkezdett visszakanyarodni a Bosszúállók: Végjátékig tartó aranykorhoz. Bízzunk benne, hogy Iger nem csupán közhelyeket puffogtatott, és a júliusban érkező A Fantasztikus 4-es: Első lépések, valamint a Bosszúállók következő két fejezete is megüti a lécet minőség terén, hiszen az embereknek nem a szuperhősfilmekből, hanem a ROSSZ szuperhősfilmekből van elegük – ez egyébként a Star Wars kapcsán is elmondható, amit az ismét a mozikba küldött A Sith-ek bosszúja kimagasló teljesítménye is alátámaszt.

A borítóképek forrása: Marvel Studios