A félisten csillagkikötőbe tart

Nagy meglepetést okozott Chris Taylor és csapata idén januárban, amikor kiderült, hogy van egy titkos projektjük, amely ráadásul egészen egyedi színt hozhat az online játékok világába. Azóta folyamatosan lepődünk...

A félisten csillagkikötőbe tartA legújabb hír szerint a gázüzemű srácok a Stardock kiadót választották kizárólagos partnerül a terjesztésben, mégpedig 2009. februári dátummal, ami ugye felettébb bíztató és örömteli dolog. A továbbiak megértéséhez azonban meg kell ismernünk a Stardock csapatát.

Az 1991-ben alapított céget eddig leginkább a Windows-buherálók ismerhetik, ugyanis zászlóshajójuk az Object Desktop, mely egy előfizetéses rendszerű „legókészlet” a Microsoft-rendszer továbbcsicsázására, illetve ők készítették WinCustomize szériát. A játékiparba a TotalGaming.net tokenrendszerű szolgáltatással köszöntek be, ami tulajdonképpen egy online áruház (Galactic Civilizations, Sins of a Solar Empire, Uplink: Hacker Elite), ennek továbbfejlesztése lesz az Impulse, a Stardock új digitális terjesztőrendszere.

 Az Impulse egyesíti az Object Desktop és a TotalGaming.net előnyeit, kicsit a Steam és a Gametap mintájára, ám azoknál jóval szélesebb spektrummal: nemcsak megvásárolhatod a játékot, de a hozzáféréseddel menedzselheted és futtathatod azokat, része lehetsz a közösségnek, opcionális előfizetéssel extra tartalmakhoz juthatsz hozzá (nemcsak játékok képezik a kínálat részét, alkalmazások is). A Stardock vegyes modellt alkalmaz: lehet havi előfizetést választani, ekkor speciális csomagokat kapsz a pénzedért (hasonlóan az ázsiai mikrotranzakciós MMOG-k rendszeréhez, ahol különleges cuccokhoz, felszerelésekhez, bónusz XP-hez juthatunk), illetve ezek a jóságok külön-külön is megvásárolhatók lesznek. A félisten csillagkikötőbe tartAzonban az Impulse esetében nem egy jobb fegyvert kapunk (vagy ahogy az alapító elnök, Brad Wardell fogalmazott, odakacsintva a Bethesda felé: „egy páncélt a lovunkra öt dollárért”), hanem egy komplett pakkot avagy add-ont, plusz pályákkal, karakterekkel, küldetésekkel. Ezek például a Demigod esetében egy évig ingyenes lesznek; aki ezután is szerelmese lesz a játéknak, nyilván hajlandó lesz némi pénzmagot áldozni még több mókáért, itt jön be a képbe a fizetési rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a befolyt összegből egy dedikált team akár évekig gyártsa az újabb anyagokat a játékosok igénye szerint (tehát a közösség maga szavazhatja meg, döntheti el, mit szeretne még kapni), amíg a játékosbázis, és így az anyagi alap kitart. Maga az Impulse eléggé felhasználóbarát: amint megvetted a játékot, akár a boltban, akár a neten, és regisztráltad azt a neveddel és e-mail címeddel, onnantól kezdve bármikor letöltheted a világhálóról, ha mondjuk megsérült a lemez, feltelepítheted egy másik gépre, és így tovább.

 A Demigod az első fecske lesz az új rendszeren, mindkét fél igen elégedetten nyilatkozott a megállapodásról, a Stardock pedig bizakodva néz a jövőbe. Egyelőre tehát mi is adjuk rá áldásunkat, aztán majd kiderül, mi sül ki a dologból...