• Gary Whitta álmondta meg a Forspoken koncepcióját
  • Állítása szerint az eredeti történet teljesen más volt

Közel sem a Square Enix reményei szerint szerepelt a Final Fantasy 15 alkotóinak új játéka, a Forspoken, melyben az Ella Balinska alakította Frey Holland New York városából hirtelen Athia varázslatos világába csöppen, ahol mágikus képességekre szert téve igyekszik túlélni a vidék veszélyeit, miközben a hazautat keresi. Az alkotást sok kritika érte többek között története és dialógusai miatt, azonban most a stáblistában az eredeti koncepció megalkotójaként feltűntetett Gary Whitta elmondta, hogy eredetileg teljesen más játéknak indult. A többek között a Zsivány Egyes – Egy Star Wars-történet írója Alanah Pearce podcastjében beszélt, ahol elárulta, hogy a végleges verzióhoz már nem volt köze, és nem írt egy sor dialógust se a játékhoz, azonban kvázi ő találta ki az univerzumát.

Whitta állítása szerint 5-6 évvel ezelőtt kereste fel a Square Enix, hogy van egy ötletük, és segítene-e hozzá felépíteni a világot, mitológiát és sztorit, amire ki is dolgozott pár tervet, ami tetszett is a kiadónak. Ezt aztán előadta egy csapat írónak és fejlesztőnek, elmagyarázva a már akkor Athia néven emlegetett vidék történelmét, sztoriját és a varázslat működését. A kiadó pár hónappal később újra felkereste azzal, hogy teljesen rebootolták a történetet, aminek azonban már köze sem volt az eredeti koncepcióhoz, és már egy a varázslatos világba keveredő fiatal lányról szólt. Ennek megírását más munkái miatt Whitta már nem tudta vállalni, azonban sajnos arra már nem tért ki az adásban, hogy az ő koncepciója szerint miként festett volna a sztori.