A nyílt világú címek esetében elég nehéz megtalálni az arany középutat a mennyiség és a minőség terén, mivel minél nagyobb a bejárható terület, annál könnyebben elveszhet a sztori – persze azért akadnak kivételek, lásd The Witcher 3: Wild Hunt vagy Cyberpunk 2077. Talán a Ubisoft az egyik legjobb (negatív) példa arra, hogy milyen az, amikor egy stúdió átesik a ló túloldalára, mert bár tény és való, hogy tonnányi tartalom van a modern Assassin's Creedekben és Far Cry-okban, ha az emberek zöme néhány óra leforgása alatt ráun a nem túl változatos kínálatra, akkor megette az egészet a fene.
A Sony belsős csapatai szerencsére elég ügyesen hajókáznak az open world tengeren, hiszen a Marvel's Spider-Man (vagy épp a folytatás), a Days Gone és a Ghost of Tsushima miatt sem kellett kivennünk egy hét szabadságot, pont annyi tennivaló került ezekbe a programokba, amennyi egy emlékezetes kalandhoz kell. Mivel a legtöbb cég szereti a „nagyobb, szebb, jobb” szellemiségében elkészíteni a játékainak a folytatását, adja magát a kérdés, hogy mennyivel lesz hosszabb az október 2-án érkező Ghost of Yotei, mint Jin Sakai története – megnyugodhatnak azok, akiknek nincs idejük 100+ órás monstrumokra.
Maga a program kreatívigazgatója, Jason Connell árulta el a VGC-nek adott interjúban (via GamesRadar+), hogy az elődjéhez hasonlóan a Sucker Punch következő nagyágyúja sem fog beleesni az időtemető kategóriába, így aki szereti a néhány nap alatt kipörgethető open worldöket, az könnyedén megtalálhatja a számításait.
„Úgy terveztük a programot, hogy méretarányait tekintve hasonló legyen, mint a korábbi felvonás” – fogalmazott Connell. „Mindegy, hogy csak a sztori érdekel, a felfedezés éltet vagy a platinára hajtasz, körülbelül annyi időt töltesz majd a játékban, mint a Ghost of Tsushimában” – tette hozzá. Pontos számokat ugyan nem mondott a vezető, a How Long to Beat oldalának köszönhetően viszont tudjuk, hogy nagyjából 25 óráig tart teljesíteni a Ghost of Tsushima sztoriját, ami a mellékes tevékenységekkel kiegészülve 46 órára hízik, a maximalistáknak pedig körülbelül 62 órát kell feláldozniuk a szabadidejükből. Nem egy 150 órás Assassin's Creed Valhalla vagy egy 95 órás Shadows, ugye?
A borítóképek forrása: Sucker Punch/Sony