Amikor augusztusban Xbox Series X/S-re, Halo ODST kollaboráció közepette meg érkezett a Helldivers 2, egy korszak ért véget. Ez volt a PlayStation első olyan saját kiadású játéka, ami eredetileg PS5-ös konzolexkluzívként érkezett, később viszont a korábbi nagy rivális gépén is megjelenhetett. Ezzel lezárult a konzolháború és lebomlottak a falak a Sony és a Microsoft közt, legalábbis a szigorú platformexkluzivitás tekintetében. Az pedig, hogy mennyire jó buli volt Xbox-konzolokra hozni a Helldivers 2-t, csak most derült ki igazán.

A Sony Group pénzügyi igazgatója, Lin Tao egy befektetőknek szánt megbeszélésen beszélt a live-service játékok és specifikusan a Helldivers 2 sikeréről. A lehető legbiztosabb forrásból tudhattuk tehát meg, hogy a live-service játékok az elmúlt évben több mint 40%-át tették ki a first-party szoftveres bevételeknek – nem rossz üzlet, hiszen ezek örökzöld, hosszú évekig profitáló játékok. Voltak persze sikeresebb (Helldivers 2) és kevésbé sikeres (Destiny 2) címek is, ám egy biztos: a PlayStation nem mostanában fogja feladni a live-service fókuszt, ha ilyenek az eredmények.

A Helldivers 2 esete azonban Tao szerint is különleges. Az úriember elmondása szerint az Arrowhead játéka "extrém jól" teljesített Xbox-konzolokon is, sőt az ottani megjelenés jelentősen fellendítette a két korábbi platform eladásait is. Nem nehéz kitalálni, hogy miért. Az Xbox-os megjelenéssel újra a figyelem középpontjába került kooperatív lövölde, és biztosan rengeteg olyan PC-s és PS5-ös játékos akadt, aki kapva kapott az alkalmon, hogy együtt játszhasson az Xbox-konzolokat preferáló barátaikkal. Az exkluzivitás elhagyásával tehát mindenki jól járt, de a legjobban a Sony befektetői.

Borítókép forrása: Arrowhead Game Studios