Leland Yee a napokban megszólalt az agresszív játékok és a fiatalkorúaknál jelentkező agresszivitást vizsgáló kutatással kapcsolatban, s azt mondta a San Francisco Gate újságírójának: a játékosoknak csendben kellene maradniuk, hiszen nem mérvadó a szavuk. Szerinte mindannyian tele vagyunk agresszióval, az ipar pedig pénzimádattal; semmi másról nem szól az egész, csak önös érdekekről.

Megdöbbentő és elvakult véleményét később Twitteren próbálta egy kicsit enyhíteni, mondván, nem a legjobb szavakat használta, s ő maga sok játékost tisztel, köztük a kollégáit és családtagjait, de azért még odaszúrta, hogy gyerekek kárára gazdagodott meg a játékipar. 2011-ben szerette volna betiltani az agresszív játékok árusítását fiatalkorúaknak, de a legfelsőbb bíróság ezt megtagadta.

Szerencsére azért nem mindenki ilyen szűklátókörű, mint Yee, s az igazi szakemberek -- köztük Kate Edwards, az International Game Developers Association igazgatója -- igyekeznek kihangsúlyozni, hogy noha az agresszív játékok kapják a nagyobb figyelmet, ezek nem tükrözik a teljes játékipart, akárcsak egy adott filmstílus sem reprezentálja Hollywoodot. Ezen felül az Egyesült Államok alelnöke jelezte, hogy nem szabad tények nélkül messzemenő következtetéseket levonni, várjuk meg a kutatás végét. Van, aki azért még tisztán gondolkodik.