• Rendkívül rövid lesz az Assassin's Creed Mirage
  • Legalábbis a legutóbbi epizódokhoz képest
  • Még a maximalistáknak sem tart majd tovább 30 óránál
  • Ezt a Ubisoft vezető producere mondta el egy interjúban

Basim előzménytörténetét lényegében messiásként várják azok az Assassin's Creed-rajongók, akiknek már elegük van a többszáz (jobbára ugyanazokat a tevékenységeket tartalmazó) játékórát biztosító RPG formulából, és inkább egy koncentrált, a kezdeteket felidéző kalandot látnának. A spinoff ugyanis minden tekintetben visszavesz a léptékből, a bejárható területet egyetlen városra (Bagdad) korlátozza, a játékmenetben pedig ismét kiemelet szerepet kap a lopakodás, ami a Valhallában már inkább volt opció, mintsem kötelező mechanika. Az eddig látottak alapján tehát minden esélye megvan a Ubisoftnak, hogy visszacsábítson néhány veteránt, Sarah Beaulieu után pedig most egy újabb fejlesztő erősítette meg, hogy ehhez a kalandhoz nem kell bekészülni több hétre elegendő hideg élelemmel.

A francia youtubernek, Julien Chièze-nek adott interjút nemrég a Ubisoft vezető producere, Fabian Salomon, a beszélgetés során pedig elárulta, hogy rengeteg belsős tesztelésen esett már át a program, a játékosok pedig átlagosan 20-23 óra körül teljesítették a kalandot, míg a maximalistáknak sem kellett több 25-30 óránál. Ez a legutóbbi gigászok után egy igazi felüdülésnek mondható, hiszen az imént említett Valhalla átlagos játékideje – legalábbis a How Long to Beat adatai szerint – például 60 órára tehető, amennyiben csak a sztorit szeretnénk letudni, 96 órát vesz igénybe, ha a mellékküldetéseket is megcsináljuk, és 143 óra kell ahhoz, hogy teljesen leradírozzuk a térképet. Az Assassin's Creed Mirage október 12-én érkezik, szóval néhány hónap múlva megtudhatjuk, mennyire volt érdemes visszatérni a kezdetekhez.